SMAC - AZ INFOKOMMUNIKÁCIÓ JÖVŐJÉT MEGHATÁROZÓ TRENDEK



Mi az a SMAC?

 

Az elnevezés az ICT következő évtizedét meghatározó négy nagy hajtóerő, a közösségi megoldások, a mobilitás, az analitika és a felhő angol elnevezése (Social, Mobile, Analytics, Cloud) kezdőbetűiből alkotott betűszó. Jelentését tekintve egy új típusú termék-szolgáltatás kombinációt jelöl, amelyhez egyre több vállalat alkalmazkodik annak érdekében, hogy hatékony és agilis felhasználói élményt nyújthasson.

Egy példával illusztrálva: Netflix-szórakoztatóipar. A Netflix kifinomult elemzési algoritmusokkal valósítja meg ajánlórendszerét, amellyel személyre szabott ajánlatokat juttat el felhasználóihoz. A felhőből stream-elt filmeket a felhasználók különböző eszközökön (TV, táblagép, telefon) nézhetik, és az élményüket a közösségi tereken osztják meg egymással. Mindezt egy integrált szolgáltatás keretében tehetik meg.

Ezek a komponensek egymástól függetlenül is elérhetőek lennének; ami a lényeges a SMAC stack-ben, hogy a négy terület együttműködik: az új funkciók tervezetten építenek mindegyik pillére. Például egy mobileszköz által biztosított, új lehetőségek részletesebb adatgyűjtést tesznek lehetővé, az adatok gyűjtését a felhőkapacitások rendelkezésre állása teszi lehetővé, amelyekre elemzéseket alapozunk a mélyebb ügyfélélmény elérése érdekében és amelyeket azonnal be is tudunk építeni a közösségi csatornákba. Ilyen módon az alkalmazás/szolgáltatás fejlesztése, új funkciók beépítése során a négy terület összefonódik, egymást támogatja, az egyik fejlődése lehetőségeket teremt a másik számára, így nem is lehet ezeket teljességgel egymástól elkülönülten kezelni.

(S)ocial – közösségi megoldások

A web2.0-ás forradalom kezdetén a közösségi terek legfontosabb funkciója a kapcsolati háló építése volt, a funkcionalitás és ezzel párhuzamosan a felhasználási esetek jelentősen kiterjedtek az azóta eltelt 10 évben.
A web2.0-ás forradalom kezdetén a közösségi terek legfontosabb funkciója a kapcsolati háló építése volt, a funkcionalitás és ezzel párhuzamosan a felhasználási esetek jelentősen kiterjedtek az azóta eltelt 10 évben. Ezek közül a share, az információk gyors (azonnali) és könnyű, kézre eső megosztásának a lehetősége széles körben azért nagyon fontos, mert olyan hatékonyságot hozott az emberi együttműködésben, amelyet a korábbi eszközökkel nem lehetett elérni. Persze önmagában a megosztás mint funkció inkább káoszt teremtett volna, mint hatékonyságot a hirtelen ránk zúduló információtömeg miatt. Éppen ezért a mai közösségi terek különböző beállítási lehetőségekkel, kifinomult szűrésekkel és ajánló rendszerekkel igyekeznek rendet varázsolni ebből a rengetegből felhasználóik számára. A két funkció együtt (share&classify) biztosítja, hogy a megfelelő információ a megfelelő időben jusson el a megfelelő helyre.

A share&classify a közösségi szolgáltatások egy olyan funkciója, amelyből a vállalatok sokat tanulhatnak munkafolyamataik javítása érdekében. Emellett azonban van még néhány ilyen terület. Az egyik ilyen a szoftverek ergonómiája. A zömmel ingyenes közösségi szoftverek nem engedhetik meg maguknak ugyanis, hogy felhasználóik ne élvezettel használják őket. Részben a megjelenés, részben a használat módja, egyszerűsége, illetve egyes „vonzó” funkciók révén el kell érniük, hogy hosszútávon megtarthassák azokat. A (z egyébként fizetős) játékprogram ipar is sok közösségi funkciót alkalmaz ennek érdekében (pl. a share). A vállalati szoftveriparban „gamification”-nek hívják azokat a törekvéseket, amelyek ilyen megoldások beemelésére hivatottak.

Van azonban egy olyan hatása a közösségi tereknek, amely alapvetően változtatja meg a (tömegpiacon működő) vállalatok működését, a piachoz fűződő viszonyát. Ez pedig a felhasználók (más aspektusból ügyfelek) azonosíthatósága. Nem csak egy név (amelyhez esetleg tartozik egy cím és egy telefonszám is) lesz az entitás, hanem egy valódi ember, véleménnyel, múlttal, kapcsolatrendszerrel. Ezen információk alkalmas szervezése és megosztása révén egy vállalat olyan naprakész ismeretekre tehet szert, amely alapvetően alakítja át a működését, és általában a piachoz fűződő viszonyát.  
 
A T-Systems Magyarország az alapvetően lakossági, magánszemélyek igényeiből felépített, közösségi szolgáltatásokhoz kapcsolódó trendet a vállalati területen elsősorban a kollaborációt és az információmenedzsmentet támogató szolgáltatásokon, funkcionalitásokon keresztül adaptálja ügyfelei számára. Termékportfóliónkban megtalálhatóak a legmodernebb, a vállalati használatra leginkább optimalizált konferencia-megoldások, amelyekben a lakossági igényeken túl olyan funkciók is optimalizálva vannak, mint a több helyszínes video kommunikáció, a képernyő-megosztás, a chat-funkcionalitás és a közös munka támogatása egymástól távol dolgozó kollégák között is. Ezek a szolgáltatások akár okostelefonon, akár táblagépen keresztül is elérhetőek.
 

Vissza

Symposium 2014 Összefoglaló videó

Symposium 2014 mobilapplikáció


       ANDROID                            iOS

Támogató partnereink

Gyémánt fokozatú támogatónk

Cisco

Kiemelt technológiai támogatónk

HP

Arany fokozatú támogatóink

Alcatel

Avaya

Avnet

BlackBerry

IBM

Microsoft

Oracle

SAS

Kiemelt nemzetközi partner

SAP

Ezüst fokozatú támogatóink

Dell

EMC

McAffe

Toshiba

Szakmai együttműködő partnereink

Szakmai együttműködő partnerünk

IDC

Együttműködő partnereink

Együttműködő partnereink

MobileIron

servicenow

Média partnereink

Média partnereink

Figyelő

ITBusiness

napi gazdaság

Origo

Portfolio.hu