Big Data megoldások
Az adatokból olyan információ aknázható ki, amely segítségével az eddigieknél lényegesen nagyobb rálátás nyerhető arra, hogy „hogyan is működik a világ”.
A mobileszközök által termelt, a közösségi megoldásokban megosztott, és a felhőben tárolt, valamint a gépek közötti (M2M) kommunikációból származó óriási volumenű adattömeg elemzése, majd az eredmények rendszerbe történő közel valós idejű „visszaáramoltatása” komoly kihívás az analitika számára. Másrészről azonban ezekből , így sokkal relevánsabb döntések hozhatóak. A megnövekedett felhasználószám és aktivitás azonban nem csak az adatvolumen (volume) növekedését hozta magával. Ezek az adatok jellegükben, szerkezetükben (variety) is különböznek a hagyományos vállalati rendszerek relációs adatbázisokba (táblákba) kényszeríthető adataitól. Ráadásul keletkezésük és felhasználásuk sebessége (velocity) is nagyobb. Mindez azt jelenti, hogy az analitika, az adatelemzés hagyományos eszközkészlete (pl. az adattárházak) csak korlátozottan alkalmazhatóak. Az új igények kezelését célozzák meg az ún. Big Data technológiák.
A ’Mobile Advertising’ projektünk - amelyben időben és térben releváns vásárlási ajánlatokat továbbítunk ügyfeleink számára SMS-ben, azok mozgásától, helyzetétől függően – egy jó példa erre.De a sokrétű, nagy összetettségű és volumenű adatok valós idejű felhasználása érdekében Big Data alapokra épült az ún. ’Social Media Command Centre’ megoldásunk is, melynek segítségével a vállalatok jobban megérthetik és gyorsabban mérhetik a termékükkel, szolgáltatásukkal, cégükkel kapcsolatos tömegpiaci véleményeket, reakciókat.
Vissza