Az egész rendezvény főbb gondolatai, központi témája olyan technológiák és műszaki megoldások köré csoportosul, amelyek közvetlenül vagy közvetve az intelligens társadalom fejlődését támogatják, segítik elő. Ezek az emberközpontú technológiák.

Emberközpontú technológiák

Az emberközpontú technológiák legfontosabb feladata az egyéni hatékonyság, produktivitás növelése.
Az automobil születésekor komoly szakértelmet igényelt a gőzhajtású szerkezet üzemeltetése. A sofőr szavunk is a francia ’chauffeur’-ből származik, ami eredetileg fűtőt, hevítőt jelentett. Csakhogy a mai sofőröknek már nincs szükségük ilyen szakértelemre ahhoz, ahogy egész jól elboldoguljanak egy gépjármű működtetésével, a technológia emberközpontúvá vált. Valami ilyesmi játszódik le most az elemzések területén. A jövőben egyszerű átlagemberek széles körben és rendszeresen fognak elemzéseket, analitikát használni, jóllehet sok esetben fogalmuk sem lesz arról, ami a háttérben történik. Ami azt illeti, sok esetben ez már ma is így van, hadd mutassunk egy példát. A közösségi terek egyik fontos funkciója a ’share’, vagyis az információk gyors (azonnali) és könnyű, kézre eső megosztásának a lehetősége, ami olyan hatékonyságot hozott az emberi együttműködésben, amelyet a korábbi eszközökkel nem lehetett elérni. A megosztás önmagában azonban inkább káoszt teremtett volna, mint hatékonyságot, a hirtelen ránk zúduló információtömeg miatt. A háttérben működő analitikus megoldások egész sora biztosítja azt, hogy a megfelelő információ a megfelelő időben eljusson a megfelelő Ember-hez.
Az emberközpontú technológiák legfontosabb feladata az egyéni hatékonyság, produktivitás növelése. Az elemzések ezért egyre inkább egyén-fókuszúak, ahol a vizsgálat tárgya már nem egy-egy, demográfiai vagy viselkedési szempontból hasonló csoport, hanem maguk az egyes individuumok. Ez a „szintugrás” jelentős előrelépés, azonban különleges kihívásokat tartogat a technológia számára.
 
Általános trendként elmondható, hogy miközben a technológia azon része, amivel a felhasználó találkozik (GUI) egyszerűsödik, kezelhetőbbé és átláthatóbbá válik, a háttérben működő rendszer egyre komplexebb lesz. Ezen háttérrendszerek kialakításához nagy szakértelemre, de ugyanakkor nagyobb „felhasználó iránti empátiára, megértésre” van szükség.
 

Vissza