Az egész rendezvény főbb gondolatai, központi témája olyan technológiák és műszaki megoldások köré csoportosul, amelyek közvetlenül vagy közvetve az intelligens társadalom fejlődését támogatják, segítik elő. Ezek az emberközpontú technológiák.

Hang és szövegelemzések

Ügyfeleink rólunk, vállalatunkról, szolgáltatásinkról kialakított véleményét interneten található, alapvetően szövegalapú tartalom elemzésével deríthetjük ki.
Az elemzések, az elementáris statisztika hagyományos „alapanyagai” számok. Mégpedig olyan számok, amelyeket előzőleg az elemzéshez alkalmas struktúrába rendeztek. Ügyfeleink rólunk, vállalatunkról, szolgáltatásinkról kialakított véleményét azonban interneten található, alapvetően szövegalapú tartalom elemzésével deríthetjük ki. Az ügyfélszolgálat által rögzített beszélgetések pedig hangfájlok. Egyik „alapanyag” sem ideális a hagyományos elemzések számára, így a hang és szövegelemzések különleges technikákat, megoldásokat, heurisztikát igényelnek.  A trükk az, hogy az említett technikákkal „számokká alakítjuk”, illetve rendszerezzük, kategorizáljuk a hangot és a szöveget, ilyen módon értelmezhetővé, elemezhetővé, kereshetővé téve a call centerek, blogok, közösségi terek adattartalmát.
 

Vissza