Hang és szövegelemzések
Ügyfeleink rólunk, vállalatunkról, szolgáltatásinkról kialakított véleményét interneten található, alapvetően szövegalapú tartalom elemzésével deríthetjük ki.
Az elemzések, az elementáris statisztika hagyományos „alapanyagai” számok. Mégpedig olyan számok, amelyeket előzőleg az elemzéshez alkalmas struktúrába rendeztek. Ügyfeleink rólunk, vállalatunkról, szolgáltatásinkról kialakított véleményét azonban interneten található, alapvetően szövegalapú tartalom elemzésével deríthetjük ki. Az ügyfélszolgálat által rögzített beszélgetések pedig hangfájlok. Egyik „alapanyag” sem ideális a hagyományos elemzések számára, így a hang és szövegelemzések különleges technikákat, megoldásokat, heurisztikát igényelnek. A trükk az, hogy az említett technikákkal „számokká alakítjuk”, illetve rendszerezzük, kategorizáljuk a hangot és a szöveget, ilyen módon értelmezhetővé, elemezhetővé, kereshetővé téve a call centerek, blogok, közösségi terek adattartalmát.
Vissza