Az egész rendezvény főbb gondolatai, központi témája olyan technológiák és műszaki megoldások köré csoportosul, amelyek közvetlenül vagy közvetve az intelligens társadalom fejlődését támogatják, segítik elő. Ezek az emberközpontú technológiák.

Önkiszolgáló BI

Releváns információkat, rálátást biztosítani egy jóval szélesebb körnek, amely potenciálisan túlmutat a vállalat keretein is.
A „hagyományos” BI megoldások fogyasztóit egy vállalat néhány tucat, megfelelő szakmai és IT-felhasználói tapasztalattal rendelkező alkalmazotti állománya teszi ki. Releváns információkat, rálátást biztosítani egy jóval szélesebb körnek, amely potenciálisan túlmutat a vállalat keretein is, ráadásul jelentősen megnövekedett adatkörön és sokkal dinamikusabban – külön-külön is komoly kihívást jelent, hát még így, egyszerre! Nyilvánvaló, hogy ehhez más megközelítés, más szemlélet, más megoldások szükségesek. Az ún. „önkiszolgáló BI megoldások” lehetővé teszik, hogy üzleti elemzők, információ fogyasztók anélkül tegyenek fel ad-hoc kérdéseket egy BI rendszernek, hogy az „IT-sek” az ezekre vonatkozó válaszokat előre elkészítenék. Ez nagyon fontos feltétele a BI minél szélesebb körben való terjedésének, hiszen amellett, hogy jóval nagyobb szabadságfokot ad az elemzőknek, jóval ”egyénközpontúbbak” lehetnek az elemzések, ugyanakkor számos adatkezelési, adatértelmezési kérdést vet fel.

 

Vissza