SMAC - AZ INFOKOMMUNIKÁCIÓ JÖVŐJÉT MEGHATÁROZÓ TRENDEK



Mi az a SMAC?

 

Az elnevezés az ICT következő évtizedét meghatározó négy nagy hajtóerő, a közösségi megoldások, a mobilitás, az analitika és a felhő angol elnevezése (Social, Mobile, Analytics, Cloud) kezdőbetűiből alkotott betűszó. Jelentését tekintve egy új típusú termék-szolgáltatás kombinációt jelöl, amelyhez egyre több vállalat alkalmazkodik annak érdekében, hogy hatékony és agilis felhasználói élményt nyújthasson.

Egy példával illusztrálva: Netflix-szórakoztatóipar. A Netflix kifinomult elemzési algoritmusokkal valósítja meg ajánlórendszerét, amellyel személyre szabott ajánlatokat juttat el felhasználóihoz. A felhőből stream-elt filmeket a felhasználók különböző eszközökön (TV, táblagép, telefon) nézhetik, és az élményüket a közösségi tereken osztják meg egymással. Mindezt egy integrált szolgáltatás keretében tehetik meg.

Ezek a komponensek egymástól függetlenül is elérhetőek lennének; ami a lényeges a SMAC stack-ben, hogy a négy terület együttműködik: az új funkciók tervezetten építenek mindegyik pillére. Például egy mobileszköz által biztosított, új lehetőségek részletesebb adatgyűjtést tesznek lehetővé, az adatok gyűjtését a felhőkapacitások rendelkezésre állása teszi lehetővé, amelyekre elemzéseket alapozunk a mélyebb ügyfélélmény elérése érdekében és amelyeket azonnal be is tudunk építeni a közösségi csatornákba. Ilyen módon az alkalmazás/szolgáltatás fejlesztése, új funkciók beépítése során a négy terület összefonódik, egymást támogatja, az egyik fejlődése lehetőségeket teremt a másik számára, így nem is lehet ezeket teljességgel egymástól elkülönülten kezelni.

A SMAC-stack és a vállalati IT

A SMAC nem egy újabb púp a vállalati IT hátán, hiszen valójában könnyebbé, átláthatóbbá teszi a működésüket, lehetővé teszi az erőforrások maximális kihasználását.
 
A következő időszakban a vállalati IT vezetők egyre többet fogják hallani, hogy alkalmazkodni kell a SMAC-hez (lehet, hogy más néven illetik majd ugyanezt a jelenséget, például harmadik platformnak vagy egyszerűen csak digitális korszaknak nevezik, de a lényeg, hogy olyan architektúráról, működési módról vagy akár stratégiáról van szó, amely a mozaikszó négy kiemelt területnek együttes kezelését támogatja). Érthető a kezdeti ellenállás is, hiszen a vállalati IT erejét ma alapvetően leköti a vállalat működését biztosító, jellemzően dezintegrált, szétszórt rendszerek különböző szintű integrációja (működési szintű, adat szintű, on-line, off-line, és így tovább…) jellemzi. Az igazság az, hogy a SMAC nem egy újabb púp a vállalati IT hátán, hiszen valójában könnyebbé, átláthatóbbá teszi a működésüket, lehetővé teszi az erőforrásaik maximális kihasználást.

Nézzünk egy példát: a vállalati IT célja mindig is az volt, és vélhetően az lesz a jövőben is, hogy minél jobban, gyorsabban, biztonságosabban és költséghatékonyabban megfeleljen a vállalat külső és belső felhasználói igényeinek. De mi történne ma egy átlagos vállalatnál, ha a helyzet úgy hozná, hogy 100-150 új dolgozó vagy 1000-1500 új ügyfél igényeit kellene kielégítenie egyik napról a másikra? Mindegyiküknek saját számítógépes környezettel rendelkezik, ami azt is jelenti, hogy más és más szoftverekre, funkcionalitásra lehet szükség. Ez bizony komoly kihívás! De mi történik egy SMAC infrastruktúra esetében?
A mobilitás és a felhő együtt egy egységes és könnyedén méretezhető alapot ad. Nincs eszközhöz, operációs rendszerhez kötve felhasználói oldalon, így képes kielégíteni az eltérő igényeket is.

Az alkalmazásokkal integrált közösségi megoldások lehetővé teszik a felhasználók közötti kommunikációt és megosztást. A mobilitás mellett ez különleges tolóerőt ad a munkavégzés hatékonysága területén.

Részben a mobilitás, részben a közösségi tevékenységek révén a felhőben hatalmas mennyiségű, magával a munkavégzéssel kapcsolatos adat halmozódik fel. Ezen adatoknak nemcsak a volumene, de a jellege és a felhasználása is eltér az eddig megszokott, az operatív rendszerek által előállított, rekordszerű adatokétól (Big Data). Elemzésükkel azonban a vállalat (és az IT) olyan információk birtokába juthat, amelyekre alapozva könnyedén tudja szolgáltatásait tökéletesíteni.   
 
Összegezve: a SMAC a vállalati IT-t karcsúbbá, gyorsabbá és okosabbá (leaner, faster, smarter) teszi.
 

Vissza

Symposium 2014 Összefoglaló videó

Symposium 2014 mobilapplikáció


       ANDROID                            iOS

Támogató partnereink

Gyémánt fokozatú támogatónk

Cisco

Kiemelt technológiai támogatónk

HP

Arany fokozatú támogatóink

Alcatel

Avaya

Avnet

BlackBerry

IBM

Microsoft

Oracle

SAS

Kiemelt nemzetközi partner

SAP

Ezüst fokozatú támogatóink

Dell

EMC

McAffe

Toshiba

Szakmai együttműködő partnereink

Szakmai együttműködő partnerünk

IDC

Együttműködő partnereink

Együttműködő partnereink

MobileIron

servicenow

Média partnereink

Média partnereink

Figyelő

ITBusiness

napi gazdaság

Origo

Portfolio.hu