Minden előadást angol szinkrontolmács kísér. Az angol nyelvű előadásokat külön jelezzük a programban.
Az infokommunikációt meghatározó nagy hajtóerők, a közösségi megoldások, a mobilitás, az analitika, a felhőszolgáltatások és a mindenhová eljutó, mindent „látó” hálózatok (IoT) együttműködése ugrásszerű fejlődést eredményezett számos gazdasági területen, és jelentősen alakította és alakítja át életünket. A Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország aktív szereplője, előremozdítója a digitális társadalomnak. A látványos megoldások mellett azonban ennek a világnak van olyan komponense is, amely nem látható. Nem látható, de nagyon is érzékelhető. A kérdés az, hogy milyen kommunikációs elvárásai lesznek a jövő digitális Magyarországának, és mit tesz ennek biztosításáért a Magyar Telekom.
Az élsportban a kreativitásnak nincsenek korlátai, és a sportiparban állandó az innováció, legyen szó a sportolók teljesítményének fokozásáról vagy a szurkolói élmény növeléséről. A technológia fejlődése jelentős hatással volt a sportra egyebek között az alábbi területeken:
- A sportolók teljesítményének elemzése, valamint az edzők által a játékosok/sportolók részére adott visszajelzés minőségének jelentős emelése
- A sportteljesítmények időmérési pontosságának növelése
- A játékvezetők és egyéb sporthivatalnokok könnyebb döntéshozatala a szabálysértésekkel kapcsolatban
- Az eszközök tervezésének fejlesztése a jobb teljesítmény érdekében
- Jobb csapat építése kevesebb, de jobban koncentrált forrás felhasználásával
- A sport jobb megítélésének biztosítása a nézők számára a jobb marketingeredményekhez
A 2016. évi Európa-bajnokság bebizonyította, hogy ha a felkészülési folyamatban ott a szükséges technológia, innováció és kreativitás, a legkisebb csapatoknak is lehet esélye.
Régóta tapasztaljuk, hogy a mindenhol utat törő digitalizáció, a mindenhová beférkőző technológia egyre jobban áthatja és át is alakítja életünket. A kérdés ma már inkább az, hogy hogyan tudjuk ezeket a vívmányokat okosan használni. Hogyan tudják a vállalkozások és ügyfeleik, a közösségek, városok, régiók és országok ezeket a lehetőségeket hasznukra fordítani, mégpedig hosszú távon, fenntartható módon. A T-Systems Magyarország célkitűzése, hogy a ma innovatív technológiájára alapozva álmodja meg a jövőt. Igazán jó eredményeket viszont csak együtt dolgozva, együtt gondolkodva lehet elérni. Vagyis ügyfeleinkkel közösen találjuk ki az oda vezető átalakulási folyamatot, és együtt is haladunk végig rajta.
Napjaink egyik meghatározó trendje a digitális átalakulás. A digitalizáció átírta a játékszabályokat. A vállalatoknak két lehetősége van: vagy a változások élére állnak, vagy hagyják, hogy a változások irányítsák működésüket. A digitális stratégiák révén elérhető fenntartható versenyelőnyt és az új növekedési forrásokat hajszoló szervezetek fokozottan teszik ki magukat a kibertér kockázatainak. Egyre kifinomultabb támadásoknak vannak kitéve és a támadásokhoz felhasználható eszközök is elérhetőbbé válnak. A legtöbb szervezetnek nincs egységes védelmi rendszere, ezen felül túl kevés azon szakemberek száma, akik ezt szabályozni, működtetni tudnák. A Cisco leegyszerűsített, integrált és automatizált megoldásaival a szervezetek hatékonyabban működtethetik védelmüket a digitalizáció korában.
A mesterséges intelligencia immár több mint 60 éve fejlődik, a közelmúltban azonban adottságai, finanszírozása, a ráfordított figyelem és a sikeres projektek valóságos reneszánsza megy végbe. Az előadás ennek a sikernek a hajtóerőivel foglalkozik a technika, a pénzügy, az adatok, az alkalmazások és a társadalom területein. Feltárjuk az emberi intelligenciának a mesterséges intelligenciával történő kiegészítésének útját, a munkahelyekre gyakorolt hatását, valamint azt, mit kell tennünk a technológia felelősségteljes kezelése érdekében.
Az emberek biztonságra és jólétre, a vállalkozások kiszámítható és nyereséges működésre, a politikusok pedig a közjó gyarapítása és a polgárok sikerére vágynak – a Digitális Jólét Program (DJP) legfőbb célja, hogy ezek a törekvések egyszerre, egymást erősítve érvényesülhessenek.
A DJP tehát abból indul ki, hogy a fenti célok egyszerre is teljesülhetnek: az érintettek nem egymás rovására, hanem egymást erősítve válnak a digitális ökoszisztéma hatékony szereplőivé.
Ha ebben sikeresek vagyunk, akkor néhány éven belül az alábbiak valósulhatnak meg.
A DJP keretében elkészült Digitális Oktatási Stratégiának (DOS) köszönhetően 21. századi tudással felvértezett munkavállalók egyrészt kielégítik az IKT vállalkozások magas szintű digitális felkészültséggel rendelkező munkavállalók iránti keresletét, másrészt – a felkészültségüknek megfelelően magas béreikből – a digitális javak fogyasztóiként és felhasználóiként az IKT szektor számára keresletet is teremtenek.
Az IKT szektor és a szélesebben értelmezett digitális gazdaság szereplői a Digitális Exportfejlesztési Stratégia (DES) intézkedéseinek köszönhetően nemzetközi sikereket érnek el, folyamatosan bővítve termék- ész szolgáltatásexportjukat.
A startup ökoszisztéma lendületesen fejlődik, miután a startup közösség tagjai egyre-másra veszik igénybe a Digitális Startup Stratégiának (DSS) köszönhetően elérhetővé vált adókedvezményeket és támogatási lehetőségeket.
A DJP célkitűzéseinek megfelelően az internet mindenki számára hozzáférhetővé és megfizethetővé vált, miután 2018-ban minden háztartást elért a szupergyors internet; 2017-től 27-ről 18%-ra csökkent az internetezés áfája; a rászorultak számára internet alapcsomag vált hozzáférhetővé; ingyenes WiFi szolgáltatás indult minden településen; a digitális kompetenciák fejlesztésére nagy volumenű országos programok indultak.
A folyamatosan változó informatikai trendek világában előfordul, hogy észre sem vesszük, egy hárombetűs kifejezés mennyire meghatározhatja az életünket. Meg kell találnunk, mi az, amiből egyénileg vagy cégvezetőként profitálhatunk. Az IoT ma egy ilyen hívószó. Az előadásban kiderül, hogyan segítheti az életünket - képletesen és szó szerint is – ma egy IoT megoldás.
T-Systems Magyarország az idei Symposiumon, összesen három kategóriában díjazza azokat a partnereit, amelyek a cégünkkel való együttműködés során a megszokottnál nagyobb értéket hoztak létre. Az elismerést a transzformációs partnerré váláshoz leginkább hozzájáruló partnerek mellett a leginkább lojális, kis- és közepes méretű együttműködőknek, és a legnagyobb növekedést prezentáló cégeknek adjuk át.
A hippokratészi eskü több mint kétezerötszáz éve változatlan formában határozza meg az orvostudomány alapelveit. Ahhoz, hogy egy orvos naprakészen tisztában legyen a legfrissebb kutatások eredményeivel, napi 29 órát kellene olvasásra fordítania, ami természetesen lehetetlen. A fejlődés további szakaszában már forradalmi változásokra lesz szükség, a technológia fejlődésének köszönhetően akár 5 éven belül is megélhetjük, hogy újra kell értelmezni az ókori görög nyelven írott sorokat.
Fürjes Balázs, a Budapest 2024 Pályázat Elnöke távollétében egy rövid videóüzenetben köszönti a vendégeket. A beszéd alapgondolata, hogy a technológiához hasonlóan a sport is összeköt egymástól távol élő embereket. Fürjes Balázs arról is beszél, hogyan illeszkedik a technológiai fejlődés a budapesti olimpia koncepciójába, hogyan tudja egymást erősíteni a sport és az innováció. Miért lesz a budapesti olimpia, a jövő, a fiatalok, a fenntartható fejlődés és az inspiráció olimpiája? – ezekre a kérdésekre is választ ad a budapesti olimpiai pályázat vezetőjének rövid beszéde.
A Google küldetése az, hogy a világ információit rendszerezze, és mindenki számára elérhetővé és hasznossá tegye. A Google előadásán keresztül betekintést nyerhetünk a színfalak mögé és megismerhetjük a cég innovációról, ezen belül is a mesterséges intelligenciájáról alkotott képét.
A multinacionális nagyvállalatoknak meg kell tanulniuk túllépni saját komplexitásukon és az addig kialakított folyamatokat figyelembe véve, de mégis előre nézve, létre kell hozni a jövő megteremtéséhez szükséges optimális innovatív környezetet. Az előadás során bemutatjuk, a T-Systems hogyan néz szembe a kihívásokkal az innováció menedzsment területén. Foglalkozunk az innovációs sztenderdtől való eltérés kérdéseivel és nehézségeivel. Bemutatjuk, milyen lépésekkel reagál a T-Systems a kihívásokra, milyen partneri együttműködésben kívánja megvalósítani a hatékony innováció menedzsmentet.
Az előadás betekintést nyújt arra, hogy milyen módszerekkel igyekszünk a közel 600 fős fejlesztő csapatunkat az innovatív gondolkodás és működés irányába terelni. Gyakorlatban alkalmazott trükkök és tippek, melyek segíthetnek, hogy a Csapatod még innovatívabb, még kreatívabb módon működjön.
A Cisco Systems innovációi, kutatás fejlesztései több szálon futnak:
• saját R&D tevékenységével,
• cégeket felvásárolva, kész megoldások beillesztésével a portfólióba,
• közös innovációs programokkal pl.: Challange Up Cisco–DT–Intel együttműködésben,
• nagyvállalatokkal közösen a Cisco Open Berlinben.
A Cisco Open Berlinben folyó közös innovációt fogom részletesen bemutatni, hiszen ez az a modell, amelyet a magyarországi nagyvállalati környezetben is a legígérésesebb innováció működés lehet.
Egy államigazgatásban résztvevő szervezet, egy közszolgáltató nem lehet újító? Lemaradtunk a versenyszférától? Ha igen, ennek örökké így kell maradnia? De mit tesz ehhez hozzá a MÁV Csoport?
Milyen módszert használt fel a MÁV saját ingatlan vagyonának és műszaki eszközeinek pontos feltérképezésére? Hogyan növelték ennek a folyamatnak a hatékonyságát a térinformatika eszközei? Milyen üzleti folyamatokat támogat az így előállított adatvagyon?
Ezekre és ehhez hasonló kérdésekre válaszol a MÁV térinformatikai rendszerét bemutató előadás.
A digitalizáció korában új architektúrákkal és lehetőségekkel lesznek még egyszerűbben kezelhetők az informatikai rendszerek, a konszolidáció új eszközöket kap, az új architektúrák támogatják a modernizálási és költségcsökkentési törekvéseket. Már a saját adatközpontban is lehet felhőt építeni a publikus felhő minden előnyével és könnyedségével: a felhő az ügyfél kezében van.
Az előadás keretében ismertetésre kerül a NAV részere fejlesztett és 2008 óta folyamatosan a T-Systems által üzemeltet árverezési felület létrehozásának okai, használata során szerzett tapasztalatai eredményei.
A HungaroControl – Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. tevékenységének bemutatása, mi is a légiforgalmi irányítás.
A légiforgalmi irányítás, infokommunikációs műszaki fejlesztéseiben milyen fejlesztések valósultak meg az elmúlt években, milyen új kihívások elé néz az iparág és ezen belül a HungaroControl az elkövetkező években.
A Tudásközpontunk létrehozásával milyen új üzleti lehetőségek felé nyit a cég és ennek megvalósítása során miben segítette és segíti a T-Systems a Magyar Légiforgalmi Szolgálatot.
Az államigazgatásban is zajló digitális transzformáció következtében új lehetőségek nyílnak arra, hogy a különböző állami szervek, hivatalok elemzésekkel, folyamatokba integrált döntéstámogató alkalmazásokkal hatékonyabban tudják kockázataikat kezelni és jogosulatlan vagy hibás igénylések kifizetését megelőzni.
Az előadás konkrét példákon, esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogy a SAS megoldása miképpen segít számos államigazgatási intézményt abban, hogy a náluk robbanásszerűen növekvő adatmennyiséget ki tudják aknázni ennek a célnak megfelelően.
A bemutatott koncepció és az azt támogató megoldás alkalmas adózással, járulék be és kifizetésekkel, EU kifizetésekkel, beszerzésekkel kapcsolatos kockázatok menedzsmentjére.
Ma már elvárás, hogy az Interneten ne csak statikus-, tájékoztató jellegű információk legyenek böngészhetők, hanem a korábban desktop-os környezetben működő alkalmazások közül is egyre több tématerület váljon elérhetővé általa. Egy ilyen tématerület a műszaki- és vagyonnyilvántartás területe is, melynek egyik első hazai-, országos kiterjedésű reprezentánsa a Vikka, az Országos Közhiteles Víziközmű Kataszter!
Milyen kihívásokkal néznek szemben az információ robbanás korszakában a nagyvállalati adattárházak? Hogyan támogatja ezen problémák megoldását az Önkiszolgáló BI bevezetése? Ezekről a kérdésekről és a bevezetés gyakorlati tapasztalatairól lesz szó ebben a gyakorlatias előadásban.
Hogyan változnak a pénzügyi fogyasztói szokások, elvárások a mai és jövőbeli banki ügyfelek körében? Milyen szerepet töltenek be a digitális technológiák a következő 5 évben és milyen főbb tendenciák várhatóak a pénz digitalizálódásában? Ezekre a kérdésekre keresünk válaszokat az előadás során.
Moderátorok: Lemák Gábor és Csanak Gabriella
Téma: Szabályozói környezet és várható változások illetve lépések a FinTech Bankok felé - együttműködés
Beszélgető partnerek:
MNB:
- Bartha Lajos, Pénzforgalmi Igazgató
Retail Bank felső vezetők:
- Ralf Cymanek, Vezérigazgató helyettes / Raiffeisen
- Hetényi Márk, Vezérigazgató helyettes / MKB
- Schenk Tamás, Ügyvezető Igazgató / OTP- Digitális transzformáció
CisCo Magyarország
- Horváth Krisztina, Ügyvezető Igazgató
FinTech vezetők:
- Debreczeni Barnabás / Shinrai
- Vizi Tamás / VirPay
- Szabó Márton / KOIN
A T-Systems régóta él együtt a magyar bankokkal és ismeri égető problémáikat. Egyúttal a Telekom csoport tagjaként cégünk sok technológiai újdonság kipróbálására és újszerű projektek levezetésére van lehetősége. Ezek eredőjeként a T-Systems megalkotta válaszát a mai magyar bankok legnagyobb kihívására: a digitális ügyfélkiszolgálásra. Ebben olyan kipróbált kompetenciákkal rendelkezik, mint videochat-, vagy hangbiometria alapú kommunikációs megoldások, Location Based Marketing, Gamification, vagy éppen Big Data adatvagyon felhasználása kampánycélokra. Előadásunkban egy olyan banki mobil applikációt mutatunk be, amely többet is felvonultat a fenti kompetenciákból miközben rendkívüli ügyfélélményt nyújt a banki ügyfelek számára
A digitális csatornák használata jelentősen fejlődik a banki szektorban. A tranzakciók száma jelentősen növekedett az elmúlt 5 évben, a kérdés vajon a komplexebb folyamatok hogyan ültethetőek át a digitális banki térbe. Milyen utat választottak azon nemzetközi bankok akiknél a drága kiszolgálási csatornákból már sikeresen a digitalis csatornák fele terelődött az ügyintézés is, nme csak a tranzakciók kezelése? Milyen módon lehet Magyarországon növelni a digitális bankban elvégezhető ügytípusok számát, hogy azt az ügyfelek hamar megszokják? Ezekre mik a “best practice”-ek? Milyen kihívást jelent egy teljesen digitális bank a tradicionális bankok számára azon ügyfélszegmensnél amelyről elmondható, hogy komfortosan “él” a digitalis térben? Miért invesztálnak a tradicionális bankok akár virtuális banki asszisztensekbe? Mert “fancy”, vagy mert hatékony? Nemzetközi példák segítségével és innovatív technológiák élő bemutatásával szándékzik az előadás segítséget adni a jelen és a jövő digitális bank trendjeiről, kihívásairól.
Az IFRS9-vel való első ismerkedést követően a pénzintézeteknek már érezhető közelségbe került a standardnak való megfelelés dátuma, 2018. Az előadó az értékvesztés-számításhoz szükséges paraméterbecsléseinek kihívásaiba, sajátosságaiba, valamint azok lehetséges hatásaiba, következményeibe nyújt betekintést.
A BigData világában az adat olyan értékké válik, amelyekre üzleteket lehet építeni. Az előadás fókuszában azok az üzleti modellek állnak, amelyek a kiskereskedelmi iparágat érinthetik, de szóba kerül az is, hogy Telekom milyen adatokra épülő szolgáltatásokat tervez bevezetni a jövőben.
Két konkrét termék, illetve szolgáltatás rövid bemutatása (MotionLogic, Menedzselt WiFi) mentén arra törekszünk, hogy megvilágítsuk az indoor és outdoor heatmap-ek elemzése milyen információkat rejt magában a vevőkről és azok szokásairól. Az elemzések után felhalmozott információk segítségével hogyan lehet javítani egy kiskereskedelmi egység működését, illetve hatékonyabbá tenni az értékesítést.
A már működő Smart Campaign szolgáltatás felújított változatát mutatjuk be az előadás során. A szolgáltatás a vásárlók lokáció alapon történő megszólítására épül, segítségével az új ügyfelek elérésén túl, a meglévő vásárlókat lehet újszerűen és hatékonyan megszólítani az értékesítési pontok közelében.
A HPE kiskereskedelmi kompetencáiájnak rövid bemutatása, illetve egy a Jövőtér standon is bemutatott konkrét szolgáltatás az Aruba bemutatása és annak kiskereskedelmi felhasználhatóságainak felvázolása eset tanulmányok mentén.
A science fiction világa abban segít, hogy kitolja a határainkat. A science fiction-ből viszont időközben valóság lett az egészségügyön kívüli iparágakban, de az orvoslásban is. Ezt támasztják alá az orvosi műszereket szállító drónok, 3D nyomtatás, személyre szabott gyógyászat, kiterjesztett és virtuális valóság az oktatásban és az otthon használható szenzorok is. Immáron szinte életmódunk bármely paraméterét mérni tudjuk egészen a génjeinkben lévő információig. Az új kihívásunk az lesz, meg tudjuk-e őrizni az emberi érintés jelentőségét a mindennapokban a technológiai fejlődés mellett.
Az egészségügyben a páciensek egészsége jelenti az értéket, az értékteremtési folyamat ennek megfelelően a beteg gyógyulási folyamata. A gyógyulásban, illetve ehhez kapcsolódóan az egészségi állapot megőrzésében a páciens állapotával kapcsolatos információnak kiemelkedő szerepe van. Az info-kommunikációs cégek az egészségügyi ellátási folyamatokat az információ elérhetővé tételével, az információ vizualizálásával, a különféle forrásból származó információk megfelelő összekapcsolásával, illetve ezen relációk hatékony ábrázolásával tudják támogatni. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgátatási Tér (EESZT) célja többek között az ország különféle egészségügyi intézményeinek összekötése, valamint a beteg aktuális ellátása érdekében a más intézményekben keletkezett információ strukturált és szabványosított rendelkezésre bocsátása a jelenleg érvényben lévő jogszabályok és a legfrissebb technikai megoldások mentén. Ennek köszönhetően az EESZT új dimenzióként jelenik meg az egészségügy informatikához kapcsolódó információáramlásban.
Egy valami biztos a változás! A változás meghatározza mindennapjainkat és ha jól reagálunk rá előnyre tehetünk szert az iparágban.
Hoffmann Bence előadásában arról beszél, hogy a digitális transzformáció mit jelent elméletben és gyakorlatban, hogy érinti az egyes iparági szereplőket és hogyan, milyen szoftveres eszközökkel és módszertannal lehet erre rugalmasan és gyorsan reagálni, figyelembe véve a külső és a belső hatásokat is.
Más iparágakban már a ShiwaForce által alkalmazott standardok segítségével igyekszik szemléltetni a hallgatóknak a módszertan előnyeit és tapasztalati úton bemutatni a felismerhető és elkerülhető buktatóit.
A Medigen okosvény lehetőséget biztosít a beteg részére, hogy az általa kiválasztott gyógyszertárnak egy applikáción keresztül jelezze az orvosa által felírt gyógyszerekből melyeket szeretné megvásárolni. A gyógyszerész a vásárlási igényt látva a teljes gyógyszercsomagot összekészíti, a készleten nem lévő terméket megrendeli. A rendelt gyógyszerek összekészítését a patikus jelzi a felhasználónak, így biztosítva a betegget arról, hogy egyszerre és egy helyen megvásárolhatja a gyógyszereket anékül, hogy többször kelljen ellátogatnia a gyógyszertárba.
A rendszer a vényeken szereplő vonalkódok leolvasása után automatikus feldolgozást biztosít a beteg, a gyógyszerész vagy akár gyógyszernagykereskedői oldalon is.
A Medigen okosvény megoldása kitágítja gyógyszertárak határait és jelenlegi törvényi kereteknek megfelelő működés mellett egy valóban működő e-patika üzemelést biztosít.
Magyarországon egészségügyben még ma is egyszerre van jelen a hiány és a pazarlás. A hiány már nem csak a financiális, hanem a humán területen is egyre inkább jelentkezik. A folyamatos jog- és társadalombiztosítási szabályzók változása, az egészségügyi struktúra átalakítása (kórházi összevonások), a forráshiány, és az orvosok és egészségügyi szakdolgozók elvándorlása komoly kihívást jelent a kórházak, egészségügyi intézmények számára. Napjainkban az orvostudomány az informatikához hasonlóan hatalmas fejlődésen megy keresztül, újabb és újabb orvostechnikai eszközök, eljárások jelennek meg, amelyek segítik a gyógyító munka hatékonyságát. Előadásomban arra keresem a választ, hogy hogyan tudunk ebben a helyzetben az egészségügyi intézmények transzformációs partnerei lenni, hogyan tudjuk szorosan az ügyfelekkel együttműködve, konzultatív módon megkeresni a működésüket javító és támogatni tudó ICT-megoldásokat. Mindezt közelmúltban megvalósult transzformációs projekt szűrőjén keresztül.
Az egészséggel kapcsolatos tudatosság mára megjelent a páciensek oldalán is: ennek megfelelő iparági megoldások fejlődnek. A szolgáltatásorientált szemlélet térhódítása új kontextusba helyezi a ma alkalmazott rendszereket, hozadéka pedig az intézményi gazdálkodásában felszabaduló jelentős erőforrások. E megközelítés valódi pénzeket takarít meg azzal együtt, hogy korszerű adminisztratív-, medikai rendszereket, a gyógyítást, diagnosztikát támogató szakrendszereket alkalmaz. Az integráció és interoperabilitás a jövő egészségügyének záloga? Vajon mennyire fenntarthatók a kor igényét kielégítő megoldások? Kincskeresés az intézményben, 15 percben. Meg fognak lepődni.
A Nemzeti Vidékstratégia egyértelműen kijelöli azokat a célokat, amelyek a vidék lemaradását kívánják orvosolni az információs társadalomban. Az internethez, információs eszközökhöz való hozzáférés biztosításán túl ezért fontos az internet használatának – lehetőség szerint – az egyéni élethelyzethez igazított ösztönzése. A vidéki közösségek szempontjából e folyamatban a hagyomány és az innováció egyensúlya emelhető ki, a vidékfejlesztés így a „hagyományalapú tudástársadalomban” érdekelt. Ezen tudástársadalom figyelembe veszi a vidéki hagyományokat, nem az életforma megváltoztatására törekszik, azonban kihasználja a modern infrastruktúra, a tudás azon előnyeit, melyek a vidéki élet, a vidéki munka könnyítését szolgálják. Az előzőeken felül kiemelt cél az élelmiszerlánc-felügyeleti ellenőrzési és vizsgálati adatok minőségének, elérhetőségének, időben történő szolgáltatásának, láncszintű elemezhetőségének javítása, átfogó, informatikai alapokon nyugvó élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer kialakítása. Ezen elemek megjelennek a tárca által felügyelt többi szakterület esetében is, melyek közül több példát is láthatunk majd az előadás során.
Az agrárium, a világ egyik legkompetitívebb piaca. A globalizáció alapjaiban kérdőjelezi meg azokat a gazdasági igazságokat, amikben földet művelő nagyapáink hittek. Milyen igazságok lépnek a helyükbe és milyen „kényszerpályát jelölnek ki ezek a mai gazdálkodók számára? A globális gazdasági/politikai körülmények egyértelműen a technológiai fejlődés irányába hatnak. Vajon a magyar mezőgazdaság fel van erre készülve? Milyen evangelizációs folyamatokra van szükség az agrárinformatika áttöréséhez és milyen lehetőségek vannak előttünk ezek végrehajtására?
Az előadás résztvevői megismerhetik a T-Systems készülő agrárportálját. A TÉKA egy olyan, széleskörű tudásbázison alapuló infokommunikációs rendszer, amely integrálja és korszerűen hozzáférhetővé teszi: az agrárpiaci szaktudást - mit termeljenek; a termelési szaktudást - hogyan termeljenek; a kooperációs tudást - kivel termeljenek és a termékértékesítési tudást - kinek termeljenek.
A szenzorhálózatok felhasználási területeinél elsők között volt a mezőgazdaság, hiszen a termőterületeken fontos a vezeték nélküli kommunikáció és az alacsony energia felhasználás. De a legnagyobb ilyen jellegű piacon, a szántóföldi növénytermesztésben, ezidáig nem tudtak elterjedni ezek a megoldások. Az előadás erre a jelenségre keresi a magyarázatot és rávilágít arra, hogy az új kommunikációs lehetőségek hogyan változtatják meg a teljes agrárinformatikát.
Az informatika, az információ és annak feldolgozása, vizualizálása az autósportban a teljesítmény és hatékonyság maximalizálása érdekében. - Mit gondol erről egy kamionversenyző? Az előadásából kiderül.
„Hozzáadott értékkel a termelés szolgálatában.” Komplexitás, adatbiztonság, visszakövethetőség, rendelkezésre állás, mobil eszközök, digitalizáció… Milyen kihívásokat jelent a “smart factory”, “industrie 4.0” egy termelő vállalatnál?
Küszöbön áll, sőt talán már részesei is vagyunk a negyedik ipari forradalomnak. AR/VR, BIG Data, papírmentesség, automaizálás, okos eszközök … már napjainkban is egyre nagyobb teret hóditanak az élet minden területén. Az előadásában az mutatjuk be, hogy mit gondolunk a gyakorlatban Ipar 4.0-ról.
Aggódik, hogy cégének IT-je nem lesz képes megfelelni a Dolgok Internetéhez kapcsolódó Ipar 4.0 és a Big Data kihívásoknak? Hogy az adatmennyiségek és a feldolgozási követelmények jelentős növekedése meghaladja IT infrastruktúrájának képességeit, nehezebbé téve annak kezelését a méretbeli növekedés során, és így egyre jobban megnehezíti növekvő üzleti igényeinek kiszolgálását?
Kaposvár elkészítette a „Zöld város” koncepcióját, melyben célul tűzte ki, hogy 2050. évre energiafüggetlen várossá váljonk. Minden egyes beruházásunkat ez a cél vezérli. Nemcsak a környezetvédelemre, megújuló energiaforrások felhasználására, de az épületek vezérlésére, szabályozható energiafelhasználásra is nagy figyelmet fordítunk. Stratégiánkban meghatározottak kapcsán több elem is megvalósításra került, ilyen az elmúlt évben megvalósult CNG busz beszerzésünk. A 40 busz beszerzésével nagyban hozzájárultunk városunk levegőjének tisztaságához, és nem utolsó sorban a környezeti elemek védelméhez, ugyanis buszainkat a helyi cukorgyár által termelt biogázzal tankoljuk.
A komplex E-Ticketing rendszer kialakításának célja egy olyan elektronikus jegy- és bérletrendszer bevezetése, mely lehetővé teszi a közösségi közlekedésben használt helyi, helyközi és távolsági jegyek és bérletek központosított értékesítését, valós idejű ellenőrzését, valamint más szolgáltatásokkal történő integrálását. A rendszer magasabb szinten személyre szabható, erősebb kontrollt biztosít a visszaélések ellen, és pontosabb kimutatások készítésére ad lehetőséget. A rendszer alapokat biztosít az egységes jegy megvalósításához (egy jeggyel több társaság több járata is igénybe vehető).
A T-Systems Okos Város termékportfóliójába tartozó megoldások bemutatásán túl az előadáson képet kaphatunk a szoftveres infrastruktúra részét képező olyan elemekről is, amelyek integrációs csomópontként szolgálnak, és bár számukra közvetlenül nem látható módon, de mégis megalapozzák a polgárok által is érzékelhető korszerű szolgáltatásokat, funkciókat. Ezen rugalmasan fejleszthető alaprendszer részét képezi egyebek mellett az adattárház, vezetői információs rendszer, törzsadatkezelő, portálfelület, valamint a kártya menedzsment rendszer. Mindezek a modulok teszik egységes egésszé, központilag adminisztrálhatóvá, egyszerűen lekérdezhetővé azokat a perifériális elemeket (legyen szó akár intelligens közvilágításról, közlekedési megoldásokról, smart kiosk-okról, vagy városi smart adatpiacról), amelyekkel a polgárok a mindennapjaikban találkozhatnak, és amitől a város kézzelfogható módon is „okossá” válik.
Egy okos város életében alapvető elvárás, hogy a város saját fenntartásában, üzemeltetésében lévő intézmények, infrastruktúrák kezelése is a legmodernebb eszközökkel és módszerekkel történjen. Egy Városüzemeltetési rendszer a város üzemeltetési és karbantartási, valamint ehhez kapcsolódó kiszolgáló funkciókat támogat. Felgyorsítja, egyszerűbbé teszi és jelentős részben automatizálja a legkülönbözőbb hiba bejelentési, -kezelési, -megoldási és egyéb munkafolyamatokat, pontosabb naturália adatokat szolgáltat az elszámolási rendszerek felé, hatékonyabbá teszi a beszámolási rendszereket – összességében egy átláthatóbb képet teremt a városüzemeltetés terén.
Az ehhez kapcsolaható Irányító Központ centralizált infrastruktúrát biztosít a legkülönbözőbb üzemeltetési és felügyeleti funkciók számára, legyen szó közterület felügyeletről, okos lámpákról, vagy különböző IT rendszerekről, hálózatokról. Folyamatos naprakész adatokat, képeket biztosít a városüzemeltetés számára, felgyorsítja, automatizálja a riasztási folyamatokat, aggregált vezetői információt szolgáltat az illetékesek részére.
A város életében meghatározó jelentősége van az általa felhasznált energia mennyiségének, az ebből fakadó költségeknek. Egy Intelligens energia menedzsment rendszerrel, megújuló energiát hasznosító, kis fogyasztású rendszerekkel drasztikus eredményeket érhetünk el a költséghatékonyság, fenntarthatóság vonatkozásában. Ezek a fejlesztések ráadásul nem csupán a hosszú távú megtakarítások révén – egyéb fejlesztésekre, vagy adócsökkentésekre fordítható, felszabaduló forrásokat eredményezve – tűnnek ki, hanem közvetlen hatással vannak a városlakók mindennapi életére, már rövid távon is mérhető életminőség javulást lehet elérni.
A Microsoft CityNext támogatást nyújt a városok fenntarthatóságának javításában az energia, víz, épület energia-menedzsment, tömegközlekedés, forráshatékonyság, és az ökoszisztéma szolgáltatás-megoldások kiterjesztésével. Rita beszámolót ad a világszerte megvalósított bevezetések sikereiről és tapasztalatairól.
Számos kutatás mutatja, hogy a városi közúti forgalmi terhelés közel 20-30%-át a szabad parkolóhelyet kereső autósok okozzák, amely további negatív hatásként akár 10-15 perccel növeli a teljes menetidőt és jelentősen növeli a károsanyag-kibocsátást. Erre a problémára nyújt megoldást a T-Systems Smart Parking rendszere.
A rendszer működésének alapelve, hogy a parkolóhelyeken egyedileg telepített foglaltság jelző szenzorok segítségével követhető egy útszakaszon elérhető szabad parkolóhelyek száma. Az autósok számára az információk egy mobil applikáció segítségével válnak elérhetővé, amelynek segítségével a felhasználók - navigációs funkció segítségével - azokon útszakaszokra irányíthatók, ahol a legnagyobb eséllyel találnak szabad parkolóhelyet.
Egy nemrégiben kötött megállapodás szerint néhány ismert japán és német autómárka gépjárműibe hamarosan olyan kamera kerülhet, amely az autóst is figyeli. Az információt az autógyártók és egy biztosítótársaság is felhasználja majd. A szoftverek az emberi hibák kiküszöbölésével javíthatnak a baleseti statisztikákon és még a biztosítási díjakat is csökkenthetik. De ahogy kivesszük az embert az egyenletből és betesszük a gépet helyette egy új kihívással nézünk szembe, amelynek informatikai, stratégiai sőt még filozófiai vetületei is vannak. Bepillantva az interneten zajló kiberháború kulisszái mögé felmerül a kérdés: ki dönt majd az autókban az emberek helyett? A szoftver? És a szoftverek helyett ki dönt majd? A hacker?
Novotel Budapest Kongresszusi Központ, 1124 Budapest, Jagelló út 1-3.
1124 Budapest, Jagelló út 1-3. Kapcsolat
Platina fokozatú támogatónk
Kiemelt technológiai támogatóink
Arany fokozatú támogatóink
Ezüst fokozatú támogatóink
Együttműködő partnereink
Média partnereink