Felhő szekció
Évek óta meghatározza az infokommunikációs szektort a külső számítástechnikai erőforrások igénybevétele – vagyis a cloud computing. A kezdeti hype ma már technológiai és üzleti szempontból is diverzifikációra késztette az iparág szereplőit és a felhasználók is tudatosabban közelítik meg a témát. A Symposium felhőszekciója a legfontosabb tapasztalatokat kívánja felszínre hozni; a T-Systems Magyarország szakértői mellett a partnerek és ügyfelek is beszámolnak a felhőhöz kapcsolódó tapasztalataikról.
Interjú Lesku Gergellyel, a felhő szekció vezetőjével
Van valódi tartalom a felhő kifejezés mögött, érdemes ezzel a témával ma még foglalkozni?
A felhő ma már kézzelfoghatóvá vált szerintem minden számítógép-, vagy okostelefon használó számára. Jól tudjuk, hogy bár a felhő csak egy összefoglaló név, az adattárolásban vagy például a csoportmunka-alkalmazásokban már milliárdnyi ember tanulja nap, mint nap, hogy hogyan érdemes használni. A felhő ma már nem egy kitérő út, hanem igazi főútvonal.
A magyar piac a világtrendeket kis lemaradással követő jellege miatt hazánkban éppen most van igazán értelme e területtel foglalkozni, két jelentős előny miatt. Először is a nálunk nagyobb nemzetgazdaságokban kipróbált, esetleg tévútnak bizonyult fejlesztések kikerülésével sokkal kisebb kockázatot kell vállalni, így a megtérülés lényegesen kiszámíthatóbb. Másodszor az ügyfelek ma már a szolgáltatók és megoldások szintjén is igazi versenyt találnak a piacon, ami egészséges racionalitásra ösztönzi a szolgáltatókat, és ez szintén a megtérülésre van pozitív hatással.
Mit „tanulhat” egy ICT-szakértő, ha ellátogat a Symposium cloud szekciójába?
Amellett, hogy igen pörgős, tartalmas bemutatók lesznek, először is fontos, hogy minden előadáson valós tapasztalatokat mutatnak be előadóink, olyan összetett projektekből, amelyek ritkán kerülnek szakemberek kezébe. Így a sokat emlegetett „legjobb gyakorlatok” kialakulásának valós okait vesszük sorra. Előadásaink mindvégig a szolgáltatás-szemléletű informatika jegyében fogalmazódnak majd meg, így a fizikai elhelyezéstől az üzleti alkalmazás bevezetéséig – sőt üzleti tanácsadásig – minden terület szakértője hozzáteszi az adott réteg kritikus tényezőit, hogy átlátható legyen mi minden – sokszor apróság - kell a nap végén az elégedett üzleti felhasználóhoz.
Miért érdekes egy üzleti vezető, vagy szakértő számára a szekció?
Olyan kérdésekre keressük a válaszokat ebben a szekcióban is, amelyek megalapozott döntésekhez segíthetik hozzá az üzleti vezetőket. Miből tart igénybe venni egyet a „neten” vagy éppen felépíteni egy privát rendszert? Megérett már az ERP rendszerekre is a technológia? Megéri már így használni?Milyen biztonsági kockázatokkal kell szembenézni és hogyan? Honnan tudhatom, hogy mi történik a tőlem távoli helyszínen futó rendszereim üzemeltetése közben? És még sorolhatnám a kérdéseket…
Vissza