Kereskedelem szekció
Napjainkban alapvető átalakuláson esik át a kereskedelmi szektor. A vásárlók minél célzottabb elérésén túl a vásárlói igények minél magasabb szintű kielégítése az, amely a szektor szereplőit foglalkoztatja. Előadásainkban arra törekszünk, hogy bemutassuk, milyen konkrét megoldásokkal tudja támogatni az üzletet az ICT.
Interjú Ihring Róbert üzletág igazgatóval (Kereskedelem és média)
Milyen technológiai trendeket tapasztal a kereskedelmi szektorban és mit gondol, mit hoz a jövő?
A kereskedelmi szektor jelentős átalakuláson megy keresztül napjainkban. Az eddig bevált stratégiák mára csak folyamatos profit csökkenéssel tarthatóak fent. Korunk vásárlói már nem csak az akciók hívószavára jönnek, hanem ténylegesen testreszabott, egyedi kedvezményeket és kiszolgálást várnak el.
A kereskedelmi szektor egyre több szereplője ismeri fel, hogy a pénztárak kasszaadatait felhasználva jóval pontosabb kosárelemzéseket tudnak készíteni. Mindezt valamilyen törzsvásárlói vagy kedvezménykártyával összekapcsolva ráadásul perszonalizálni tudják, jóval árnyaltabb képet kapva egy-egy jól azonosítható csoporthoz tartozó vásárló szokásairól, ami lehetőséget ad arra, hogy személyre szabott akciókat, kedvezményeket alakítsanak ki ügyfeleik számára. Ilyen eszközökkel jelentősen javítható egy kampány hatékonysága, hiszen sokkal nagyobb arányban ér valóban célba egy ajánlat.
Innen már csak egy lépés, hogy a retail szektor szereplőiben is megfogalmazódjon: az üzlethelyiségbe való belépés pillanatában legyen lehetőség a vásárló azonosítására. Így már a vásárlás megkezdése előtt olyan információkkal orientálható az ügyfél, ami nagy valószínűséggel megkönnyíti számára az igényeinek megfelelő áru kiválasztását. Erre az egyik legjobb példát a digital media signage rendszerek adják.
Hogyan lehet felkészülten fogadni a trendszerű változásokat?
Az informatika, ahogy ezt más szektorokban már napi szinten nyomon követhetjük, az egyetlen támogató eszköz, hogy minél pontosabb ismeretet kapjunk ügyfeleinkről, a vásárlókról, illetve ezen megfigyelések alapján, a leginkább testreszabott ajánlattal tudjuk megszólítani és elkötelezett, értékes ügyfelekké konvertálni őket.
Nehéz és hosszadalmas folyamat a napi ügyvitel mellett időt, pénzt és szakismeretet találni, hogy a szükséges informatikai hátteret megteremtsük, azonban ez az, ami egyre inkább nélkülözhetetlen eszközt és üzleti előnyt képes biztosítani a vásárlókért folytatott küzdelemben.
Melyek azok a megoldások az Ön területén, amelyek igénybevételével optimalizálható egy vállalat vagy egy intézmény működése?
A T-Systems Magyaroszág rendelkezik mind a kellő informatikai kompetenciával, mind a szükséges partnerkapcsolatokkal, hogy sikeresen tudjuk közösen implementálni a mára már elengedhetetlenné váló informatikai megoldásokat olyan területeken, mint amilyen például a termék és bolt szintű összehasonlító elemzések, a versenytársfigyelés, a vásárlói kosárelemzés és bolti termékportfólió elemzés, a személyre szabott kampányok és törzsvásárlói programok, vagy a Digital Media Signage.
Mivel minden bevezetés célja, a profit növelése és/vagy a költségek csökkentése, ezért az implementációk megtervezésekor kiemelt figyelmet fordítunk a ROI-ra, amely biztosítja ügyfeleink elégedettségét és közös projektjeink sikerességét.
Vissza