Kommunikáció és mobilitás szekció
A nagyvállalatok versenyképességére jelentős hatással van a munkatársak és az egyes csapatok közötti kommunikáció minősége, gyorsasága és a mobilitásban rejlő előnyök kihasználásának képessége. Szekciónkban mindennek technológiai feltételeit, a megoldásokban rejtező lehetőségeket járják körül előadóink.
Interjú Mohácsi László ágazatigazgatóval (Kommunikációs megoldások)
Milyen technológiai trendeket tapasztal a kommunikációs technológiák területén és mit gondol: mit hoz a jövő?
A nagyvállalatok versenyképességére jelentős hatással van a kommunikációjuk minősége, hetékonysága, azoknak a lehetőségeknek a kiaknázása, amelyek lehetővé teszik csapatok és csapattagok együttműködését egy megvalósítandó cél elérése érdekében. Ma a kommunikáció és a mobilitás erősen összekapcsolódó fogalmak. Iparági vélemény ‒ és ezzel én is teljes mértékben egyetértek ‒, hogy a jelen és a közeljövő legerősebb trendje ebben témakörben a mobilitás. Ez az, ami leginkább meghatározza egy nagyvállalat kommunikációs képességét, annak gyorsaságát és ezáltal jelentős hatással van a vállalatról kialakított külső képre is.
Ugyanakkor a technológia, ami a kommunikációt és a mobilitást lehetővé teszi, folyamatosan fejlődik. Piacvezető szolgáltatóként testközelből látjuk az okos telefonok és a kapcsolódó mobil adat szolgáltatások dinamikus terjedését Magyarországon, valamint az adat- és videoforgalom évi 30% feletti növekedését. Gondolták volna, hogy a nemzetközi hang kommunikáció közel 60%-kal nőtt egy év alatt?
Az okos eszközök terjedésével előtérbe kerül a mobil biztonság kérdése, de ezzel párhuzamosan egy új tendenciát látunk kibontakozni: az okos eszközök közti kommunikáció terjedését. A világon működő sok milliárd eszköz hálózatba kapcsolódása új távlatokat nyit, új működési modelleket és szolgáltatási lehetőségeket jelent majd a vállalatok számára.
Hogyan építi be egy nagyvállalat a mindennapos működésébe a legújabb kommunikációs technológiákat?
Azt már megszoktuk, hogy mindig elérhetőek vagyunk. Ezzel együtt sok olyan lehetőség van még a vállalaton belüli és az ügyfeleinkkel való együttműködés fejlesztésében, amihez ma már rendelkezésre áll a technológia, de ezek elterjedése különböző okok miatt még nem elég dinamikus. Ennek több oka közül kiemelném, hogy a cégeknek nincs elég idejük a korábban jól működő kommunikációs vállalati folyamatokat felülvizsgálni. Más szóval úgy működünk, ahogy megszoktuk.
A technológia trendek hatására a vállalatok igényei is változnak. A kommunikációra már nem úgy tekintenek, mint szükséges dologra, hanem úgy, mint üzleti folyamatokat támogató megoldások halmazára, amely egyre meghatározóbb elemévé vált a versenyképességnek is. Gondoljunk csak bele: ha két termék vagy szolgáltatás tudásban, árban, minőségben megegyezik, akkor melyiket fogja választani a vevő? Azt, amelyik könnyebben, gyorsabban elérhető és amelyről egyszerűbben és több információhoz jut hozzá. Nincs ez máshogy a cégen belüli működéssel sem. A sikeres üzlet sok és összetett információt kíván és az információk szervezett megosztása, elérése, tárolása kulcsfontosságú a vállalati működési folyamatban. Hiszek benne, hogy azok a vállalatok, akik ezt jól csinálják, sikeresebbek tudnak lenni a versenytársaiknál.
A kihívások megoldására nagyon gyakran már létezik technikai megoldás, amelyeket megfelelően beépítve üzleti folyamatainkba valós esélyünk van egy költséghatékonyabb vállalati működés elérésére. Ugyanakkor elsősorban nem a technológiák műszaki részleteiben rejlik a lehetőség, még ha azok nagymértékben képesek is támogatni sikerességünket. Kiemelkedően fontos az adott kommunikációs megoldás üzleti folyamatokba való, megfelelő beillesztése annak érdekében, hogy a vállalat dolgozóinak és a vállalat ügyfeleinek egyaránt hasznára legyen az új kommunikációs lehetőség.
Hogyan alakul a Symposium 2014 Kommunikáció és mobilitás szekciójának programja?
A kommunikáció és az ezt kiszolgáló telekommunikáció egy technológia-igényes iparág, ezért a szekció programjában helyet kapott folyamatban lévő telekommunikációs hálózati fejlesztéseink bemutatása. Az ezt követő előadások nagy része a vállalati kommunikáció legfontosabb területeit járja körbe: a vállalati mobil kommunikációt, a kommunikációt hatékonyabbá és biztonságosabbá tevő fejlesztéseinket, valamint a vállalat és az ügyfele közti kapcsolatok „megszemélyesítésének” lehetőségeit.
A programból természetesen a T-Systems Magyarországtól jól megszokott innovatív gondolkodás se maradhat ki: két olyan technológiát szeretnénk Önöknek bemutatni, amelyek már léteznek, és elterjedésüket a közeljövőben várjuk. Az egyik előadásban a gépek közti (M2M) kommunikációra szeretnénk egy konkrét iparági példán keresztül bemutatni, míg a másik előadásban a kollégák, ügyfelek és a partnerek felé célzott, video alapú kommunikációt lehetővé tevő DMS megoldásról fogunk beszélni.
Joggal kérdezhetik, hogy mindezekből nálunk a mi vállalatunknál melyik használható? Hogyan tudjuk ezt eldönteni, milyen segítséget kapunk ennek a kérdésnek a megválaszolásában? Ki fogunk térni az előadásokban ennek a megválaszolására, most elöljáróban csak annyit, hogy érdekeink azonosak, közös célok elérésén dolgozunk. A T-Systems Magyarország Zrt-n belül egy dedikált ágazat foglalkozik a kommunikációs megoldásokkal. Ez egyrészt üzlet, másrészt hisszük hogy ezen a területen Önökkel - ügyfeleinkkel és partnereinkkel - közösen hasznos értékeket tudunk teremteni.
Vissza