Jövőnk záloga az innováció. Rohamosan változó világunk egyszerre jelent kihívásokat és lehetőségeket mindennapjaink számára. Változnak a fogyasztók szükségletei és elvárásai, változnak a versenytársak, a technológiák, változik a szabályozási környezet, a növekvő globális és dinamikus piac. Új trendek mentén, újfajta üzleti ökoszisztéma körvonalazódik. Korunkban az innovációhoz kapcsolódó legfontosabb kérdés már nem az, hogy szükség van-e rá, sokkal inkább az, hogy miként lehet innoválni abban a folyamatosan változó közegben, ahol a szektorok állandóan megújuló kihívásokkal néznek szembe. A sikeres innováció a lehetőségek kiváló azonosítását, a kockázat megfelelő kezelését jelenti és egyre intenzívebb kapcsolatban van a pénzügyi teljesítménnyel.
Mára tény, az innováció a gazdasági növekedés kulcsa, ráadásul jelentős társadalmi hasznot is hoz, így a felelősségteljesen gondolkodó szervezetek stratégiájuk kialakításában fontos építőelemként használják. Azok lesznek a prosperáló cégek az elkövetkező öt-tíz évben, amelyek működésük szerves részévé emelik az innovációt. Azzal a természetes félelemmel kell működniük, hogy versenytársuk bármelyik pillanatban piacra léphet egy forradalmi megoldással, ami gyökeresen átírhatja a versenyfeltételeket, vagyis a változási és alkalmazkodási törekvés alapkritérium a fenntartható növekedéshez.
Innováció szekciónkban szereplő előadásaink során kitérünk olyan kérdésekre, mint például, hogy milyen szervezeti kultúra az, amely támogatja az egyént a kreativitása megélésében és ötletei megvalósításában? Csak „termék” innováció a cél, vagy a ráépíthető folyamatok, szervezetek működésének megújulása, modernizációja is?Milyen modellek szerint érdemes együttműködni a kutatás-fejlesztés terén a piac különböző szereplőinek? Hogyan kerülhető el az a helyzet, hogy a cég évről évre egyre nagyobb profitra tesz szert, aztán hirtelen összeomlik? A proaktív vezetés alfája a jó prognosztizációs készség, ahol a döntéseket a környezet jövőbeli állapotainak valószínűségeire alapozzuk, az utánkövető, reagáló magatartás helyett?
Szekció előadásaink célja, hogy az innovációt mint társadalmi és vállalati alapértéket egyaránt vizsgáljuk.