Minden előadást angol szinkrontolmács kísér. Az angol nyelvű előadásokat külön jelezzük a programban.
A digitális gazdaság megerősítése mind Magyarország, mind Európa versenyképessége szempontjából kulcsfontosságú. Ebben a feladatban hazánk vezető szerepet vállal a Digitális Magyarország megvalósításával. A program célja, hogy 2018-ra minden magyar háztartás számára elérhetővé váljon a szupergyors internet, javuljon a digitális írástudás, és elterjedjenek a legmodernebb digitális szolgáltatások.
A programnak köszönhetően Magyarország idő előtt teljesítheti az Európai Unió Digitális Menetrendjében 2020-ra kitűzött célokat és mintaként szolgálhat a többi európai tagállam számára. Európában elsőként hazánkban valósul meg az uniós források digitális hálózatfejlesztésre történő felhasználása is, ezáltal a Digitális Magyarország program valódi sikertörténet lehet hazai és nemzetközi szinten egyaránt, amely az állam és a piac példaértékű együttműködésén alapul.
Gyökeresen új üzleti modellek jelennek meg egyik napról a másikra, amelyek teljes iparágakat zökkentenek ki a megszokott működés rendjéből és amelyek aktív gondolkodásra sarkallnak minden vállalati vezetőt saját üzletük hosszú távú stratégiájával kapcsolatban. Mit tehetünk annak érdekében, hogy ne csak lekövessük a változásokat, hanem azok élére álljunk? Milyen szemléletre van szükség ahhoz, hogy valóban megértsük ügyfeleink igényeit? Hogyan profitálhat egy-egy ICT-megoldásból egy vállalaton, egy intézményen túl a szélesebb értelemben vett közösség is? Miért fontos, hogy digitálissá váljon az üzletünk és mitől válhat valóban azzá?
Az olyan sokoldalú rendszereket, mint a világháló, az Internet vagy a sejt, csak magas szinten összekapcsolt, igen komplex topológiájú hálózatokkal lehet leírni. A közelmúltban végzett tanulmányok azt mutatják, hogy ezek a hálózatok önszerveződő folyamatok eredményeként jönnek létre, amelyeket egyszerű, ám generikus törvények vezérelnek, ennek eredményeként pedig olyan felépítésbeli jellemzők alakulnak ki, amelyek egymáshoz sokkal hasonlatosabbá teszik őket, mint az véletlenszerűen várható lenne. Beszélni fogok az összekapcsolt világunkat jellemző rendről, és annak a hálózat robosztusságára és irányítására gyakorolt hatásairól. Miközben az irányításelmélet matematikai eszközöket kínál a mesterségesen létrehozott és természetes rendszereknek egy kívánt állapot felé történő irányítására, nem rendelkezünk a komplex, önszerveződő rendszerek irányításához szükséges eszközrendszerrel. Beszélni fogok a nemrégiben kifejlesztett analitikai keretrendszerről, amely lehetővé teszi egy tetszőleges komplex irányított hálózat vezérelhetőségét, azonosítva a meghajtó csomópontokat, amelyek időfüggő vezérlése meghatározhatja a rendszer dinamikáját.
A világ legnépszerűbb médiatulajdonosa nem hoz létre tartalmat, a világ legértékesebb kiskereskedőjének nincs raktárkészlete, a világ legnagyobb taxivállalatának pedig nincsenek járművei. Nagyon gyakran mindössze egy ötlet és egy szexi okostelefon-alkalmazás elegendő ahhoz, hogy egymilliárd ügyfelet gyűjtsön a világ összes kontinenséről és legkülönbözőbb kultúráiból. Ezekben a cégekben az a közös, hogy szinte mindennemű befektetés, alkalmazottak és Európában fizetett adók nélkül működnek. Internetkapcsolat nélkül azonban egyikük sem érne egy centet sem. Ez teszi az európai távközlési ipart mindannyiunk számára létfontosságúvá. Ugyanakkor ez az ágazat nagyon nehéz időket él át, és a csak az igazán össz-európai szemléletű távközlési vállalatok lesznek képesek kiállni a globális óriások által rájuk nehezedő nyomást.
Napjainkban nemcsak a munkaerő-piaci környezet, hanem a potenciális munkavállalók igényei is folyamatosan változnak.
Ahhoz, hogy a Magyar Telekom meg tudja tartani vezető pozícióját a piacon, sőt további verseny előnyre tegyen szert, elengedhetetlen, hogy a legjobban képzett szakemberek alkossák csapatunkat. Ehhez vonzó, dinamikus munkakörnyezetet kell teremtenünk, a jövő munkahelyét.
Miben lesz más a jövő ideális munkavállalója? Hogyan újulnak majd meg munkamódszereink és munkakörnyezetünk? Milyen új kihívásokkal kell szembenéznie a jövő vezetőjének, mi az, ami nélkülözhetetlen lesz ahhoz, hogy sikerre vigye a csapatát?
Ebben látom a jövőnk zálogát és ezekre a kérdésekre keresem a választ a Telekom HR vezetőjeként.
Mai világunkban egy digitális stratégia megléte dönt szervezetek sikeréről vagy bukásáról. Az elkövetkező öt év során iparáganként 10 inkumbens szereplőből 4 válik a digitális átalakulás áldozatává, de 4 vállalatvezetőből csupán 1 vallja, hogy megfelelő proaktivitással közelít a digitalizációhoz.
Mivel a fenti átalakulás szívét a technológia alkotja, az IT, szerepét és jelentőségét tekintve „felköltözik” az „alagsorból” a döntéshozatali igazgatósági terembe mind a magán, mind pedig az állami szektorban. Először minden szervezet egy digitális szervezetté alakul, mellyel példa nélküli gazdasági lehetőséget teremt az üzlet- és iparágak, magánszemélyek, városok valamint országok számára.
A T-Systems Magyarország az idei Symposiumon rendhagyó módon kívánja bemutatni néhány olyan projektjét, amely valamilyen szempontból jól reprezentálja a T-Systems szakmai sokszínűségét és üzleti küldetését. Egy játékra hívja a közönséget, döntsék el Ők, szavazzanak, melyik projektet tartják a legizgalmasabbnak. Három bemutatott projektből a Symposium vendégei és a T-Systems Symposium alkalmazás letöltői szavazhatják meg az Év Projektjét. A díjat a délután folyamán Németh Mihály adja át.
Az újonnan formálódott Hewlett Packard Enterprise egyesíti a HP nagyvállalati hardver, szoftver és szolgáltatási portfolióját. Ennek ellenére nem beszélünk hardverről, szoftverről és szolgáltatásról. Olyan területekről beszélünk, amelyek transzformálhatják ügyfeleink üzleti modelljét, ezzel akár napi működésüket is.
A vállalatok digitális védelme, a munkahelyek hatékonyságának növelése, a hibrid (felhő és fizikai) infrastruktúra transzformációja és az adatok által irányított vállalati növekedés azok a területek, ahol a Hewlett Packard Enterprise Magyarországon is kiemelkedő szakmai tudású embereket állít csatasorba.
T-Systems Magyarország az idei Symposiumon, összesen három kategóriában díjazza azokat a partnereit, amelyek a cégünkkel való együttműködés során a megszokottnál nagyobb értéket hoztak létre. Az elismerést a transzformációs partnerré váláshoz leginkább hozzájáruló partnerek mellett a leginkább lojális, kis- és közepes méretű együttműködőknek, és a legnagyobb növekedést prezentáló cégeknek adjuk át.
A T-Systems Magyarország az idei Symposiumon rendhagyó módon kívánja bemutatni néhány olyan projektjét, amely valamilyen szempontból jól reprezentálja a T-Systems szakmai sokszínűségét és üzleti küldetését. Egy játékra hívja a közönséget, döntsék el Ők, szavazzanak, melyik projektet tartják a legizgalmasabbnak. Három bemutatott projektből a Symposium vendégei és a T-Systems Symposium alkalmazás letöltői szavazhatják meg az Év Projektjét. A díjat a délután folyamán adjuk át.
A jövő elkezdődött. Ezen az estén a T-Systems Magyarország elhozza Önnek hazánk legtehetségesebb fiatal szólistáit. A pódium várja a jövő fényes csillagait, és egy igazi hazai világsztárt, Miklósa Erikát is. Kiváló fiataljaink a klasszikus zene, a jazz, az opera és a balett területeiről érkeztek, hogy megmutassák, a művészetben is szükség van az innovációra. A felejthetetlen műsorban közreműködik a Solti György Zenekar, valamint a Debreceni Egyetem Zenekarának vezető karmestere, Bolyky Zoltán is.
Az előadás központi témája a közigazgatás elektronizálásának helyzete. Ezen belül szó lesz a valódi elektronikus közigazgatás víziójáról, a megvalósítás időszerűségéről és feltételrendszeről és multidiszciplináris megközelítéséről. Hogyan lehet egy egységes logikai és műszaki platformot kialakítani és ehhez megfelelő jogszabályi feltételeket megteremteni? Ezekre a kérdésekre is ad választ az előadás.
Elektronikus közigazgatás jövőképe az informatikai megoldást adók szemével. A magas fokú ügyfél-kiszolgálás, ügyfél-elégedettség összhangjának megteremtése a közigazgatás lehetőségeivel korszerűsítés igényeivel. Virtuális ügyféltér víziója, integrálása a térségi lehetőségekhez. Közigazgatási folyamatok egyszerűsítése az adatáramlás gyorsításával és folyamatainak teljes körű kidolgozásával, folyamatok integrációjával. Adatok biztosítása az egyszerű közigazgatás és ügyfelek támogatásának szolgálatában.
Mindezek kapcsán felvetődő kérdésekre mutatunk lehetőségeket, példákat, és megoldási módokat, melyek alapjául szolgáló technológia már nem csak vízióként áll rendelkezésre.
Elektronikus közigazgatás jövőképe az informatikai megoldást adók szemével. A magas fokú ügyfél-kiszolgálás, ügyfél-elégedettség összhangjának megteremtése a közigazgatás lehetőségeivel korszerűsítés igényeivel. Virtuális ügyféltér víziója, integrálása a térségi lehetőségekhez. Közigazgatási folyamatok egyszerűsítése az adatáramlás gyorsításával és folyamatainak teljes körű kidolgozásával, folyamatok integrációjával. Adatok biztosítása az egyszerű közigazgatás és ügyfelek támogatásának szolgálatában.
Mindezek kapcsán felvetődő kérdésekre mutatunk lehetőségeket, példákat, és megoldási módokat, melyek alapjául szolgáló technológia már nem csak vízióként áll rendelkezésre.
Korábban az IT a technológiai prioritásokra összpontosított, és az IT csoportok magas szintű műszaki osztályokká váltak. Most a prioritások változásával az átlagos IT részlegek műszaki fejlettsége csökkenőben van – más megoldásokat keresnek. Mi a Dell-nél elkötelezettek vagyunk a technológia egyszerűbbé, olcsóbbá és jobban hozzáférhetővé tétele iránt. Előadásomban azt fogom bemutatni, hogyan különbözteti meg a Dell-t különleges tervezési filozófiája más technológiai szolgáltatóktól.
Az információ, a tudás hatalom - ahogy a mondás tartja. Az elmúlt időszakban változott ennek a gondolatnak a háttere. Nem a felhalmozott információ mennyisége, hanem azok minőségéből, az eddig silókban kezelt, látszólag össze nem tartozó adatok összekötéséből kiaknázható új értékek adják a versenyelőnyt. Az előadás ezt a jelenséget próbálja meg körbejárni. A kormányzat a szerteágazó feladatai és felelősségei mentén rengeteg adatot kezel. Fontos kérdés, hogy a kormányzati szereplők milyen módon tudják ezt a felhalmozott információs vagyont az intézményi kapacitások javítása és hatékony közigazgatás kialakítása érdekében csatasorba állítani.
Az előadás során betekintést nyerhetnek a Kormányzati ügyfélvonal (1818) felépítésébe és felső szintű technikai hátterébe, valamint bemutatásra kerülnek a közel elmúlt 2 év eredményei. Az előadás kitér a bevezetett és használt műszaki megoldásokra illetve az átadás óta elvégzett fejlesztésekre.
Az előadás során fogalmat alkothatnak arról, hogyan segítheti önöket az F5 ADC befektetésük alkalmazásokba történő átmentését, illetve hogyan csökkenthetők ezzel egyidejűleg az adatközponti infrastruktúra működési költségei. Az F5 nem csupán egy terheléskiegyenlítő megoldás, hanem átfogó megközelítés a kritikus belső és külső szolgáltatások menedzselésére és fenntartására.
A kiberbiztonságot nehéz tetten érni. Ahogy nehéz elképzelnünk a hackereket és motivációikat is. Pláne, hogy miképpen vadásznak az adatainkra, hogyan veszélyeztetik szervezetünk műkdését. Előadásunkban lerántjuk a leplet az államigazgatási rendszereket fenyegető kiberbiztonsági tényezőkről, motivációkról és közösen elgondolkodunk rajta, hogy milyen biztonsági eszközök és technológiák védhetik adatainkat és milyen törvényeknek kell megfelelnünk. Célba vesszük a “tűzfal és vírusírtó” legyőzhetetlennek hitt védelmi páros nimbuszát és megértjük, hogy mit is ér az a sok hogy is hívják, amellyel jelenleg védjük adatainkat az ismeretlen támadók összetett motivációjával és fejlett kiberfegyvereivel szemben.
A T-Systems Magyarország a hazai közlekedésinformatika megkerülhetetlen szereplője lett.
Az elmúlt években megtörtént a közlekedésben az alap informatikai infrastruktúra kiépítése most indul a második fázis, a minőségi közösségi közlekedés bővítésével és kiterjesztésével. Az ehhez kapcsolódó trendeket és lehetőségeket mutatja be a közlekedés üzletág vezetője.
Valós idejű indulási adatok megjelenítése az okos eszközökön, avagy utastájékoztatás a 21. században.
Szakmai előadásunkban bemutatjuk, a T-Systems legújabb közösségi közlekedést támogató innovációkat. A virtuális megállóhely lehetővé teszi, hogy okos eszközzel a megállóhelyen elhelyezett QR kódot leolvasva WEB alapú technológiával megjelenítésre kerüljenek az adott megállóhely valós idejű indulási adatai, míg a Check in funkció, olyan mobil alapú e-ticketing megoldás, mellyel a járművezető mobil eszközével leolvassa az utas által előre kinyomtatott QR kódot, ezzel érvényesítve jegyét és helyfoglalását.
Előadásunkban mindkét szolgáltatást élőben is bemutatjuk.
Közlekedési dugók, hosszú utazási idők, tarthatatlan menetrend, magas működési költségek - mindennapi bosszúságok, üzleti problémák. Mindeközben a közösségi közlekedési rendszerek és a kapcsolódó informatikai háttérrendszerek olyan adatokat szolgáltatnak, amelyek analitikus feldolgozásával nyert információk az utazási élmény javításának, a működési költségek csökkentésének eszközeivé válhatnak. Az előadás az adatvezérelt közlekedés kialakítására mutat hasznosítható példákat.
Európában a városok állítják elő a GDP 85 %-át, tekintettel arra, hogy a befektetések és így a munkahelyek is koncentráltan itt jelennek meg. Kecskemét ma Magyarország egy olyan ütemesen fejlődő gazdasági környezete, amely a város vezetésének és a befektetők sikeres együttműködésének köszönhetően nemcsak a város lakóinak, hanem az egyre szélesedő vonzáskörzetben lakóknak is munkahelyet, biztonságot, kiszámítható jövőképet képes biztosítani.
Ahhoz, hogy a város a fenntartható fejlődés pályáján tudja ezt az expanziós folyamatot tartani, elengedhetetlen a közszolgáltatások rendszerének a megváltozott igényekhez történő illesztése és fejlesztése. Ezen közszolgáltatások egyik nagyon fontos eleme az egyéni és közösségi közlekedés rendszere.
Az előadás ismerteti a Magyarországon létrehozott, és bevezetés előtt álló Egységes Egészségügyi Szolgáltatási Teret. Bemutatjuk annak két kiemelkedő komponensét, az elektronikus receptet, valamint az ágazati felhasználókat kiszolgáló portált, mint a rendszer ágazati felületét.
Egészségügyi adatok ma Magyarországon: nyomtatott dokumentumok a betegnél, CD-n lévő képfájlok, strukturálatlan szövegállományok, sziget-rendszerekben eltérő kódrendszerrel, és szerkezetben „elfekvő” adatok. Óriási kihívás és lehetőség egyszerre. Hasznosíthatjuk a mindennapos orvosi gyakorlatban, kutatásban, intézményi- és ágazat-irányításban. Hogyan jutunk el a technológiától az eredményekig? Bigdata, üzleti elemzés, data science: az egészségügyi adatok felfedezése. Az előadás egy egészségügyi BI rendszer megvalósításáról és a további irányokról ad áttekintést.
Hogyan egyeztethető össze a jelentés és dokumentáció központú egészségügy az okos órák, bőr alá ültethető szenzorok és mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekkel?
A MedSol SMART egy integrációs platform, mely hídként szolgál a jelenlegi kórházi folyamatokat kiszolgáló informatikai rendszerek és a jövő technológiái közt. A szabványos EHR adatstruktúrák használata, open source technológiák alkalmazása és felhő alapú működés támogatása értéktartó és nem utolsó sorban érték teremtő beruházást biztosít az egészségügyi intézetek számára.
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) megvalósítja a hazai e-egészségügy informatikai és szolgáltatási integrációját, elindítva az ágazatot a digitális üzleti transzformáció útján. A jövő évtől folyamatosan bevezetésre kerülő EESZT alapot teremt az ágazati információs rendszerek és az ágazati szakemberek közötti szoros együttműködéshez.
Ez az országos kiterjedésű rendszer paradigmaváltást hoz a hazai egészségügyi informatikában: Egyrészt korszerű privátfelhő-alapú megoldás a jól bővíthető, magas rendelkezésre-állású platform, ami a kormányzati felhőből biztosít technikai és üzleti szolgáltatásokat az ágazati szereplőknek. Másrészt szolgáltatásalapú (SOA), moduláris, komponensekre épülő technológiával valósítottuk meg, amely lehetővé teszi a gyors bővítést és a változó igényekhez történő alkalmazkodást.
Az előadás ismerteti a magyar e-egészségügy és az EESZT koncepcióját, az EESZT infrastrukturális, architekturális és biztonsági jellemzőit, és röviden bemutatja az EESZT impresszív e-egészségügyi szolgáltatásainak induló készletét, valamint megismerteti a hallgatóságot az országos bevezetés tervezett menetrendjével.
Hosszú éveken át az üzleti intelligencia és analitikai megoldások különálló világot alkottak. A döntéstámogató rendszerek élesen elkülönültek a napi működésért felelős operatív rendszerektől, mindössze az elemzésekhez szükséges adatok forrásaként tekintettek rájuk, és esetenként kalkulált eredményeket juttattak vissza számukra. Azt tapasztaljuk, hogy ez a működési modell változóban van, az analitika egyre inkább beépül mindenhova, operatív folyamatok részévé válik. Az előadás felvázolja ezt az izgalmas jövőt, és bemutatja, hogy milyen szerepet vállal ebben a T-Systems Magyarország.
Az egyes közösségek (legyenek azok kisebb csoportok, városok, nemzetek, de összességében akár az egész társadalom) jövője azon múlik, hogy milyen mértékben képesek hatékonyan megszervezni a működésüket, és ehhez milyen mértékben képesek hasznosítani a modern technológia lehetőségeit. Az infokommunikáció napjainkban tapasztalható vívmányai gyökeresen alakítják át az életünket. Nem egyszerűen kényelmesebbé teszik, hanem megváltoztatják az életvitelünket, a tevékenységeink jellegét, mikéntjét, módszereit, egy sokkal hatékonyabb, átláthatóbb (ha úgy tetszik: intelligensebb) társadalmat eredményezve.
Mikor mondhatjuk egy vállalkozásról, hogy digitális?
Tulajdonképpen már akkor, ha működik! Bizonyos cégek termékei és szolgáltatásai eleve „bitek”, illetve ezek létrehozásához, továbbításához, átalakításához szükséges eszközök. De lényegében minden modern vállalkozás napi működése során óriási mennyiségű adat halmozódik fel. Célszerűnek látszik megvizsgálni ezen adatok másodlagos, analitikus hasznosításának lehetőségeit.
A technológia fejlődése az üzleti intelligencia területén is újszerű megközelítést tesz lehetővé. Az előadás bemutatja a SAS jövőképét az újgenerációs BI kapcsán, amelynek köszönhetően vállalatok hatékonyabban tudnak nagy adatmennyiségekből értékes tudást előállítani.
Egyre többet halljuk a digitalizáció kifejezést az élet szinte minden területén, de mennyire vagyunk valójában tisztában a fogalommal, illetve mit kezdünk vele?
Miért most foglalkozunk ezzel, amikor a digitális technológia és eszközök már régóta ismertek? Noha több válasz is létezik a kérdésre, érdemes pár alap szempont áttekintése az összefüggések megértéséhez és a megoldások alapjainak meghatározásához.
Weboldal, e-bank, távolsági szakértő, digitális aláírás, video chat, mobilfizetés, de mindezek elegendőek a megváltozott ügyféligények kiszolgálásához? Milyen új szereplők jelentkeznek a banki piacokon, amelyek alapjaiban alakíthatják át a mai bankolási működést. Ezekre a kérdésekre keres választ az előadás.
Abban a világban, ahol az Uber, az AirBnB és a sharing economy a mértékadó, ahol az a gondolkodás alapja, hogy ha valami elég népszerű, akkor előbb-utóbb úgyis ingyen lesz, egy hagyományos banki szolgáltatónak újra kell gondolnia szerepét és kiszolgálási csatornáit, minőségét, hogy meg tudjon felelni az elvárásoknak. Az újgeneráció nem hűséges, nem lojális, hanem a saját érdekeit nézi és igyekszik nagyon tudatosan gondolkodni. A bankolást egyszerűen és hatékonyan akarja intézni és csak végső esetben szeretne a fiókba menni. Mobilon és interneten keresztül szeretne bankolni, chaten és facebookon ügyintézni? Fel vannak-e készülve erre a bankok?
A technológiai korlátokon túl tudjuk-e, hogyan szólítsuk meg őket, milyen csatornán mit várnak el tőlünk és meg tudjuk-e válaszolni kérdéseiket úgy, ahogyan ők elvárják tőlünk? Kik azok a hyperconnected ügyfelek, milyen elvárásaik vannak a szolgáltatók és azon belül a bankok felé? Az előadás során ezekre a kérdésekre keresünk válaszokat.
A digitális csatorna szerepe egyre jelentősebb a bankolás során. A kérdés, hogy miként lehet az elsőre személytelennek tűnő digitális csatornákat úgy alkalmazni, hogy az ne csökkentse, hanem növelje az ügyfelek interaktivitását.
Az előadásban bemutatatja az Avaya digitális ügyfélkapcsolati koncepcióját illetve azon belül a LiveAssist megoldást, amely chat-re, közös böngészésre, az ügyfél kérésére közös űrlapkitöltésre, annotációra ad lehetőséget és akár 60-90%-kal csökkentheti egyes ügyfélszegmensekben a bankfióki adminisztratív feladatokat, illetve javíthatja az ügyfélélményt a banki gyors kiszolgálás terén.
A papírmentes bankfiók megvalósítása az évtized egyik biztosan megoldandó feladata, hiszen hidat képez a személyes kapcsolaton alapuló fióki operáció és a internetes bankolás között.
Segítségével olyan biometrikus ügyfél adatokon alapuló PKI rendszer vezethető be, amely kiemelkedő hitelesítési biztonságot vezet be az elektronizált aláírások terén illetve számos magas színvonalú értékesítés-támogató megoldás válik általa elérhetővé. Az értékesítési platformok kiegészülhetnek fejlett, táblagépekre optimalizált, innovatív megoldásokkal ezáltal segítve a gyorsabb, hatékonyabb és megnövelt ügyfélélményt adó fióki ügyintézéseket.
A nyár folyamán az IPSOS a T-Systems Magyarország megbízásából kutatást végzett a húszezer főnél nagyobb városok körében. 30 város és fővárosi kerület vezetőit kérdezték meg, hogy hogy látják, mennyire tartják fontosnak a Digitális Város kínálta lehetőségeket, milyen beruházásaik voltak már a témában, mik a fejlesztési prioritásaik, mik a legfőbb akadályok, hol látnának szívesen segítséget.
A tanúlság egyértelmű: sikeres projektek a megrendelői szándék, a rendelkezésre álló források, és a piaci kínálat metszéspontjában tudnak létrejönni. Szekciónk ezt a tematikát követi – az első előadás a klasszikus kérdésre keresi a választ: „Mit szeretne az Ügyfél…?”
A T-Systems Magyarország mára elmondhatja magáról, hogy szakmai úttörőjévé vált a Digitális Város témakörnek. Azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy ez a tudás csak akkor életképes és akkor konvertálható tényleges városfejlesztési projektekre, ha a beruházások finanszírozhatóságáról is hitelesen tudunk konzultálni a területi szereplőkkel.
Az előadás áttekinti az ismert európai uniós forrásokat digitális város fókusszal (TOP, VEKOP, ágazati OP-k), valamint a közvetlen közösségi források irányába is kitekintést nyújt.
Az előadás bemutatja, hogy mely városfejlesztési területek milyen "smart" ICT megoldásokkal támogathatóak a magyar viszonyok és már meglévő igények ismeretében, valamint, hogy a fő digitális városfejlesztési területeket, mint például a mobilitás, az e-önkormányzatiság, az élhetőség, a fenntarthatóság és a biztonság hogyan adaptálhatók a már meglévő megoldások mellé.
A T-Systems elsődleges célja, hogy a városvezetőket felvértezze jövőbemutató irányítási eszközökkel, hogy gyorsabb és hatékonyabb legyen a döntéshozatal és a vezetőknek legyen lehetősége megtalálni a legnagyobb megtakarítási pontokat, ezért egy Városirányító központot valamint a Digitális Város alaprendszert helyezzük középpontba. Utóbbi fő célja az, hogy a korábban, vagy ezt követően kifejlesztett városi alkalmazások kezdjenek „beszélgetni” egymással, valamint ennek alapjain tudjanak a városvezetők egységes módon információhoz jutni.”
Az urbanizáció, az új fogyasztói igények és a fejlett országok fenntarthatósági törekvései új kihívások elé állítják az infokommunikációs és az energetikai vállalatokat egyaránt. A városi polgárok új elvárásai új piacokat nyitnak, melyeken az innovatív termékek térhódítása várható. Ilyen termék a novemberben bemutatott Intelligens Közvilágítási Oszlop, mely több a városi életet modernizáló szolgáltatást kínál.
A Deutsche Telekom 2010 óta nyújt dedikált nemzetközi szervezettel és kompetenciákkal M2M és IoT megoldásokat régiónkban nemzetközi és lokális ügyfeleinek egyaránt.
Előadásomban bemutatom a DT M2M-el kapcsolatos stratégiai megközelítését: Az M2M kiemelkedő fontosságú, a jövőre nézve komoly lehetőségeket kínáló új üzleti terület, ezért számunkra „minden M2M”. Bemutatom továbbá a legfontosabb E2E megoldásainkat, amelyek segítségével a cégek - profiljuk függvényében - transzparenssé tudják tenni működésüket, fokozottabban kontrollálhatják a termelésüket, kollégáik hatékonyabban végezhetik munkájukat, új bevételi forrásokhoz juthatnak, illetve fokozhatják az ügyfél lojalitást és az ügyfél élményt. Természeten ezen megoldások biztosításához megfelelő platformra, kommunikációs hálózatra és partnerekre van szükség, amelyek bemutatása szintén része az előadásomnak.
A létesítmények működtetésével, a gépek-, berendezések felügyeletével és a fizikai foglalkoztatottak ellenőrzésével kapcsolatos feladatok hagyományosan az IT által felügyelt rendszerektől függetlenül működnek. A vállalati erőforrások feletti kontroll erősítése a költségek csökkenését, a folyamatok megbízhatóságának növekedését vagy akár a bevételek növekedését is segítheti, gondoljunk csak olyan elemi feladatokra, mint az őrszolgálat-, vagy karbantartók mozgásának felügyelete, a targoncák- vagy nagy értékű gépek útvonalának meghatározása a nagy területű telephelyen, vagy ital automaták és egyéb árukiadó berendezések kapacitásainak optimális kihasználása. A mobil adatátvitelnek és a mérőeszköz-árak csökkenésének köszönhetően a „drága” vállalati folyamatokról egyre pontosabb képet kaphatunk, és ami még fontosabb: az adatok elemzésével egy hatékonyabb vállalat alapjai teremthetőek meg. Az előadáson bemutatja a szabványos M2M szolgáltatások az IT számára jól ismert infrastruktúrára épülnek, így lehetőséget biztosítanak, hogy az IT szakértők és a vállalati erőforrás-gazdák szövetségre lépjenek az IoT előnyeinek kiaknázásában.
Az előadásban a T-Systems Magyarország Zrt. Internet of Things (IoT) képességeit mutatjuk be a megvalósított referencia projekteken keresztül. Végignézzük az IoT által átfogott architekturális és folyamati komponenseket, mint az eszközöket, eszközöket vezérlő, integráló komponenseket, kommunikációs csatornát, ennek interfészét, és az eszközök integrálását egymáshoz, valamint háttérrendszerekhez.
A folyamatokat a biztonság és készülék menedzsment mentén vizsgáljuk meg, mint az elosztott rendszerek két fő kérdéskörét lefedő folyamatokat. A projektek, amelyek mentén bemutatjuk az IoT képességeket, az alábbi szegmenseket ölelik fel: államigazgatás, közlekedés, egészségügy, logisztika.
A telekommunikáció fejlődésével az ember már nem csak emberekkel lett képes kommunikálni távolról, hanem tárgyakkal. Manapság sokkal szélesebb körben kell keresnünk azokat az eszközöket, amelyek körülöttünk adatokat töltenek le és fel, egymással vagy velünk kommunikálva. A dolgok hálózatának épülésével a konnektivitás új formái kerülnek előtérbe és hamarosan autóink is bekerülnek a dolgok hálózatába (iOT). Az autók konnektivitása és a vezetőkről gyűjtött valós idejű adatok alapjaiban fogják megváltoztatni a jelenlegi üzleti modelleket, így az autóbiztosítási piacot is. Ezen a piacon annak a szolgáltatónak lesz a legjobb helyzete, aki a legtöbb adattal rendelkezik az autóról. Az előadás során bemutatásra kerül, milyen adatok segítik az újfajta üzleti logikai kialakítását és miként válik ezáltal lehetővé az ügyfelekkel való jobb kapcsolattartást és testreszabott termékek létrehozása.
A Prezinek 60 millió felhasználója és összesen 190 millió nyilvánosan kereshető prezentációja van – ez ma a világ legnagyobb prezentációs adatbázisa. Az előadás a Prezi történetét, az idáig vezető utat mutatja be. Mi kellett ahhoz hogy egy Magyarországon alapított cég a világpiacon is sikeres
legyen? Milyen szerepet játszott ebben a felhő? Milyen kihívásokat és előnyöket jelent a felhő a szolgáltatóknak és a felhasználókank? Illetve mennyire van még a ’tipping point’? Ez egyáltalán még előttünk vagy éppen ellenkezőleg már mögöttünk van csak talán még nem vettük észre, hogy elhagytuk?
A német kormány felismerve, hogy csak akkor tudja megtartani vezető pozícióját, ha a dinamikusan és folyamatosan változó piaci körülményekre reagál, életre hívta az Industrie 4.0 kezdeményezést. A program célja, hogy támogassa a termelő vállalatok és a digitális gazdaság szereplői közötti minél hatékonyabb együttműködést. Az Audinál, mint német autógyártás egyik prominens képviselőjénél, ill azon belül az Audi Hungáriánál az informatikai rendszerek üzemeltetésének egyik legnagyobb jövőbeli kihívását a negyedik ipari forradalom, vagyis az „Industry 4.0” egyes elemeinek megvalósítása jelenti. Ez egy hosszú távú vállalati stratégiát igényel, melynek egyik kulcseleme a cloud megoldások kérdésköre. Az előadás az iparági problematikákat és legmeghatározóbb kérdéseket feszegeti, mely érinti a private cloud és a cloud integrátori szerepkörök megfontolásait is. Olyan saját megoldások kerülnek bemutatásra, amelyek az első lépések az intelligens gyár, a „smart factory” létrehozása felé.
A múlt év őszén az Oracle a SAAS szolgáltatásokat követve a PAAS (Platform as a Service) területen is jelentős portfólióval jelent meg. A vállalat tudatos üzleti stratégiával alakította ki felhő vízióját és portfólióját.
Az Oracle a publikus felhő illetve a klasszikus üzemeltetési modellek együttélésében: a hibrid felhő megoldásokban látja a közeljövő realitását.
Platformját úgy alakítja ki, hogy a vállalati alkalmazások futtatása jelentős fejlesztés vagy kódváltoztatás nélkül egységes felügyeleti és menedzsment eszközökkel kezelhetően elképzelhető legyen a felhőben ugyanúgy, ahogyan a saját adatközpontban is és bármikor az optimális felhasználási módhoz lehessen igazítani a megfelelő modellt.
Az előadás bemutat néhány olyan példát, ahol gazdasági illetve technológiai szempontból a hibrid felhő az optimális megoldás, melyet a vállalatok már most alkalmaznak, illetve alkalmazhatnak.
A Pannon Lapok Társasága Kiadói Kft. nem helyezte ki a felhőbe a teljes üzleti szoftverét, nem cloud szolgáltató biztosítja a levelezését, a pénzügyi és CRM rendszerét. Akkor mégis mért került a Felhő szekcióba a cég esettanulmánya?!
Mert egy lapkiadó cég manapság már nem támaszkodhat csak a papír alapú termékekhez, bekerültek a portfoliójába a digitális, online kiadványok is. Habár pénzügyi szempontból még nem ez a húzó ágazat, a jövő alapjait most kell lefektetni. Ebben tud segíteni egy cloud szolgáltató.
Az előadás elsősorban azoknak szól, akik informálódni szeretnének arról, hogy mire kell odafigyelni egy cloud szolgáltató kiválasztásakor, milyen potenciális buktatókkal kell számolni a projekt indulása során.
A T-Systems Magyarország a világ vezető gyártóinak közreműködésével alakította ki teljesen felhő alapú kommunikációs szolgáltatásait. A megoldások nemcsak a vállalat belső működését, a munkatársak hatékony együttműködését támogatják, de a külső kapcsolattartáshoz (ügyfelek, partnerhálózatok) is professzionális segítséget biztosítanak, ezzel a bevételek és az ügyfél-elégedettség növelésének is kulcs-alkalmazásaivá léptethetőek elő. Nincs szükség beruházásra, nem szükséges hosszútávú szerződéseket kötni, a tartalom az ügyfél igényeihez igazodik.
A T-Systems Magyarország felhő alapú megoldásainak, így például az instantPhone-nak és az instantCC szolgáltatásnak köszönhetően a rendszerek frissítése, támogatása és hibaelhárítása sem az ügyfél gondja.
Az európai uniós társfinanszírozással (EKOP) megvalósult projekt eredményeként 2015. júliustól 55 közép-magyarországi önkormányzat használhat korszerű informatikai megoldásokat belső működése támogatásához és nyújthat e-ügyintézési szolgáltatásokat az állampolgárok és a vállalkozások részére.
A projekt széles kormányzati együttműködésben, a BM, NGM, NFM szakmai támogatásával haladt előre, a megvalósítás a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség által vezetett konzorcium irányításával történt, amelynek tagjai a Belügyminisztérium, a Magyar Államkincstár, a KINCSINFO Kincstári Informatikai Nonprofit Kft., valamint a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. voltak.
A projekt keretében a NISZ új, felhőalapú technológiát valósított meg az önkormányzati ASP szolgáltató központban.
Ez az első jelentős lépés afelé, hogy a magyarországi önkormányzatok privát felhőnek is nevezhető infrastruktúrát használjanak.
Az önkormányzatok jelentős saját beruházás nélkül érhetik el az ASP Központ szolgáltatásait, az adórendszert, a gazdálkodási, ingatlanvagyon-katasztert, iratkezelő, ipar- és kereskedelemi rendszert, és önkormányzati települési, elektronikus ügyintézési portált.
Az új KÖFOP 2015-ös fejlesztési tervében kiemelt pályázatként szerepel az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése.
A felhő technológia bevezetéséhez kapcsolódó projektek során az ügyefelek nem várt nehézségekkel is szembe találhatják magukat. Az előadás gyakorlati útmutatót kíván adni a felhők világában felmerülő kérdések megválaszolásához, különös hangsúlyt fektetve a felhő menedzsmenthez kapcsolódó technológiák és megoldások, ügyfelek, üzleti minták és azok alkalmazása szerinti pozicionálására. Emellett szó lesz a HP által támogatott és használt nyílt technológiákról, valamint a Felhő menedzsment és/vagy infrastruktúra kialakításánál felmerülő szervezeti kérdésekhez kapcsolódó folyamatokról.
Napjaink IKT trendje vitathatatlan elmozdulást mutat a saját infrastruktúrából a felhőszolgáltatások irányába. Ezt a tendenciát az EU fejlesztéspolitika is felismerte, és a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében több erre irányuló pályázat is megjelenik. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infokommunikációs helyettes államtitkárságának képviselőjétől hallgatóink első kézből értesülhetnek a korábbi hasonló témájú GOP pályázatok tapasztalatairól, valamint a GINOP utódpályázatokat megalapozó szakpolitikai irányokról. Az előadást nemcsak a cloud-szolgáltatásokat jellemzően igénybe vevő KKV szektornak ajánljuk, hanem a szolgáltatást nyújtó cégeknek is.
A T-Systems a magyarországi IT biztonsági és rendszerfelügyeleti piacról készített átfogó tanulmányt. A cél az volt, hogy feltárja a különböző IT biztonsággal és rendszerfelügyelettel kapcsolatos végfelhasználói megközelítéseket. A kutatás során mind az IT oldalt, mind az üzleti oldalt megkerestük, hogy az elkészülő tanulmány így rávilágíthasson az esetleges prioritásbeli és megközelítésbeli különbségekre is az informatika és az üzlet között. Ennek fő tanulságaiba enged bepillantást az előadás.
Egyre összetettebb, bonyolultabb rendszerekkel vesszük magunkat körül, életünk meghatározójává vált az informatika. Fel vagyunk-e készülve az ebből adódó kiszolgáltatottságra? Folyhat-e az üzletvitel egy hosszabb-rövidebb informatikai leállás alatt? Számba vesszük-e ennek valós kockázatát, költségeit? A Felügyelt és Biztonságos idea erről szól: kockázatkezelésről, a sokszor elhallgatott kérdésekről, a technológiai és az azon jóval túlmutató válaszokról, az üzemelési kiesések okozta veszteségek minimalizálásáról.
Nem is kérdés, hogy az internet alapvető eszközzé vált az üzleti és a magánéletünkben is egyaránt. A kiberbűnözők folyamatos innovációjával lépést kell tartanuk, hogy esélyünk legyen megvédeni a rendszerünket, a digitális értékeinket és a felhasználókat.
Az előadás során szó lesz a zsarolóprogramokról (ransomware), amelyek folyamatos fejlődésben vannak és számos kis- és nagyvállalatot érintenek.
A Cisco integrált fenyegetés-központú biztonsági megoldása kiterjed a támadás minden fázisára (támadás előtt, közben és utána). Ennek köszönhető, hogy a rosszindulatú programok és fenyegetések felderítési idejét az iparági 100-200 napról átlagosan 46 órára tudjuk csökkenteni.
Az IT válaszidőt, rendelkezésre állást, processzorterhelést, memóriafoglaltságot tud mérni és ellenőrizni, de az üzlet számára a termelés folyamatossága és a profit a legfontosabb. Erről megkérdeztük az ügyfeleinket is. Véleményük alapján a Felügyelt és Biztonságos kampányban elsősorban olyan termékekre irányítjuk a figyelmet, amelyek segíthetnek eltüntetni az IT mint szolgáltató és az üzleti oldal mint az IT ügyfele közötti falakat. Ezek segítségével a két oldal egy nyelvet beszélhet. Megmutatjuk miért fontos ehhez a pontos nyilvántartás, hogyan lehet pénzügyileg is előre tervezhető módon támogatni a cég informatikai folyamatait, mi kell ahhoz, hogy akár a pénzügyi vezető is rögtön átláthassa egy infrastruktúra esemény esetleges hatásait az üzleti folyamatokra. Egy vezető számára ugyanis a legfontosabb az információ. Bárhol, bármikor.
Napjainkban a legnagyobb kincs a munkavállalók számára az idő. Mindenki arra törekszik, hogy minél hatékonyabban tudja összeállítani a napirendjét és redukálja a fölösleges időréseket. A T-Systems Magyarországnál azon dolgozunk, hogy a holtidőket minél hasznosabban tudjuk eltölteni vagy megoldásainkkal minimalizáljuk azokat. Korábban a távmunkát támogató megoldások költségei nem minden esetben voltak arányban a megtakarításokkal, azonban az elmúlt évek technológiai újításainak (okos-eszközök térnyerése, 4G hálózatunk terjedése, mobil applikációk számának exponenciális növekedése) köszönhetően ezek a költségek folyamatosan csökkennek, míg az utazási költségek stagnálnak vagy nőnek. Mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalon lehetnek előítéletek a távmunkával szemben.Tehát a kérdés az, létrehozható-e vajon a megfelelő irodai környezet a nappaliban, úgy hogy közben a nappali nappali marad, de munkaidőben az együttműködésről, a közös gondolkodásról és a munkahelyi emberi kapcsolatokról sem kell lemondanunk?
Az okos telefonok és a tabletek megjelenése megváltoztatta az alkalmazások és tartalmak interaktív kezelésének módját a magánéletünkben, és a végfelhasználók most ugyanezt az élményt a munkájukban is szeretnék megtapasztalni. Az ezen a téren mutatkozó egyre növekvő kereslet kielégítéséhez az IT-nek vállalati mobilitás-kezelési (EMM) megoldásra van szüksége, hogy megadhassa az alkalmazások és tartalmak felhasználói számára, amit akarnak, miközben fenntartja a bizalmas kezelést és az adatbiztonságot. A T-Systems és a MobileIron a felhő első megközelítésével segítik a szervezeteket, amely a felhőn keresztül biztosítja a Mobilelron platform többrétegű biztonságát, és amely egy masszívan skálázható infrastruktúrára épült, hogy képes legyen lépést tartani az eszközök, alkalmazások és adatok szaporodásával. A MobileIron Felhő úgy került kialakításra, hogy a biztonság csorbulása nélkül nyújtson intuitív élményt az IT munkatársak és a végfelhasználók számára egyaránt. A T-Systems által a mindennapi munkafolyamatokkal való integráció szem előtt tartásával tervezett új Mobilelron Felhő megoldás természetes élményt nyújt, és szükségtelenné teszi az IT munkatársak és a végfelhasználók képzését.
Az elmúlt években felhasználói szokások és trendek a mobilitás irányába mozdultak el. A mobil megoldások az üzleti folyamatokat támogató platformmá váltak, melyek egyre meghatározóbb elemévé válnak a vállalatok versenyképességnek. Ezt felismerve a T-Systems Magyarország egy olyan olyan mobil keretrendszert alakított ki, amely lehetővé teszi bármely vállalat munkatársai számára a működésüket támogató mobil megoldások kis erőforrásigénnyel történő kialakítását, új funkciókkal történő bővítését.
Egy ügyfélszolgálat esetében a mobilitásnak két oldala van. Egyrészt biztosítani kell az ügyfelek számára, hogy bárhonnan könnyedén kapcsolatba léphessenek az ügyfélszolgálattal, a használt kommunikációs eszközöktől függetlenül, akár azokat menet közben váltva intézhessék az ügyeiket. Másrészt pedig rugalmasan kell tudni kezelni az ügyintézők elhelyezkedését, hogy egyszerű legyen a helyszínek közötti váltás; átcsoportosítás és lehetővé váljon a távmunkában dolgozó ügyintézők alkalmazása. Az előadás során azt vizsgáljuk meg, hogy ezen igényeknek milyen feltételei vannak, hogyan valósíthatóak meg és milyen előnyökkel jár a szolgáltatások bevezetése.
Novotel Budapest Kongresszusi Központ, 1124 Budapest, Jagelló út 1-3.
1124 Budapest, Jagelló út 1-3. Kapcsolat
Gyémánt fokozatú támogatónk
Kiemelt technológiai támogatónk
Arany fokozatú támogatóink
Ezüst fokozatú támogatóink
Együttműködő partnereink
Média partnereink