Next Generation BI szekció
Az infokommunikációs technológia rohamléptekben fejlődik. Ennek egy része nyilvánvaló a hétköznapi ember számára is, hiszen például egyre okosabb a telefonja, és napi feladata végzése vagy szórakozás közben egyre nagyobb mértékben támaszkodik digitális csatornákra. A fejlődés más aspektusai kevésbé láthatóak közvetlenül, többnyire nagyvállalatok, intézmények szakemberei foglalkoznak velük, közvetve azonban mindannyian részesülünk az eredményeikből. Gondoljunk bele például, hogy a közösségi tereken népszerű megosztásoknak mi lenne a következménye a hétköznapi fogyasztó számára, ha nem lennének okos algoritmusok a háttérben, amelyek szűrni, osztályozni tudják ezt az információrengeteget.
Az üzleti intelligencia és analitika alapvető feladata az, hogy egyrészt minél gyorsabban és olcsóbban megértsük, felfogjuk világunk működését, másrészről, hogy biztosítsuk, hogy a releváns információ, a megfelelő időben, módon, helyen és formában, a megfelelő ember számára rendelkezésre álljon. Akármilyen bonyolult és akármilyen gyorsan változik ez a világ, és akárhány embert is kell naprakész információval ellátni. És pontosan ez az, ami a legnagyobb kihívást okozza a következő generációs üzleti intelligencia és analitika számára. Az infokommunikációs technológia fejlődésével ugyanis nemcsak egyre komplexebbek és változatosabbak a folyamataink, de egyre több embert kell ellátni – közvetve vagy közvetlenül – számára releváns információval. A fejlődés ugyanakkor lehetőség is: egyre több adat áll rendelkezésünkre, egyre több dolgot tudunk mérni, és persze megfigyelni, elemezni. Ez az adatfolyam olyan a mai gazdaság számára, mint a nyersolaj volt a XX. század emberének. Csak most az üzleti intelligencia és analitika veszi át a finomító szerepét.
Szekciónkból megtudhatják, hogy milyen módon használhatja ki az intelligens társadalom a digitális világ lehetőségeit, és milyen lesz az üzleti intelligencia és analitika következő generációja.
Vissza