SMAC - AZ INFOKOMMUNIKÁCIÓ JÖVŐJÉT MEGHATÁROZÓ TRENDEK



Mi az a SMAC?

 

Az elnevezés az ICT következő évtizedét meghatározó négy nagy hajtóerő, a közösségi megoldások, a mobilitás, az analitika és a felhő angol elnevezése (Social, Mobile, Analytics, Cloud) kezdőbetűiből alkotott betűszó. Jelentését tekintve egy új típusú termék-szolgáltatás kombinációt jelöl, amelyhez egyre több vállalat alkalmazkodik annak érdekében, hogy hatékony és agilis felhasználói élményt nyújthasson.

Egy példával illusztrálva: Netflix-szórakoztatóipar. A Netflix kifinomult elemzési algoritmusokkal valósítja meg ajánlórendszerét, amellyel személyre szabott ajánlatokat juttat el felhasználóihoz. A felhőből stream-elt filmeket a felhasználók különböző eszközökön (TV, táblagép, telefon) nézhetik, és az élményüket a közösségi tereken osztják meg egymással. Mindezt egy integrált szolgáltatás keretében tehetik meg.

Ezek a komponensek egymástól függetlenül is elérhetőek lennének; ami a lényeges a SMAC stack-ben, hogy a négy terület együttműködik: az új funkciók tervezetten építenek mindegyik pillére. Például egy mobileszköz által biztosított, új lehetőségek részletesebb adatgyűjtést tesznek lehetővé, az adatok gyűjtését a felhőkapacitások rendelkezésre állása teszi lehetővé, amelyekre elemzéseket alapozunk a mélyebb ügyfélélmény elérése érdekében és amelyeket azonnal be is tudunk építeni a közösségi csatornákba. Ilyen módon az alkalmazás/szolgáltatás fejlesztése, új funkciók beépítése során a négy terület összefonódik, egymást támogatja, az egyik fejlődése lehetőségeket teremt a másik számára, így nem is lehet ezeket teljességgel egymástól elkülönülten kezelni.

A SMAC-stack és a vállalati IT

A SMAC nem egy újabb púp a vállalati IT hátán, hiszen valójában könnyebbé, átláthatóbbá teszi a működésüket, lehetővé teszi az erőforrások maximális kihasználását.
  Részletek

A SMAC alkotóelemeiről

Gyökeresen alakítja át az életünket a SMAC, és benne a munkavégzés jellegét, mikéntjét, módszereit, egy sokkal hatékonyabb, átláthatóbb „rendszert” eredményezve.
  Részletek

(S)ocial – közösségi megoldások

A web2.0-ás forradalom kezdetén a közösségi terek legfontosabb funkciója a kapcsolati háló építése volt, a funkcionalitás és ezzel párhuzamosan a felhasználási esetek jelentősen kiterjedtek az azóta eltelt 10 évben. Részletek

(M)obile – mobilitás

Tömegpiaci szemszögből talán a mobilitás fejlődése érzékelhető a legmarkánsabban. Egyrészről, hardver oldalról nézve egyre nagyobb tár- és számítási kapacitást, egyre kifinomultabb megjelenítő (output) készletet és egyre több és egyre jobban működő érzékelőt építenek ezekbe az eszközökbe. Részletek

(A)nalytics - analitika

Az analitika az a terület, ahol a másik három terület (a social, a mobile és a cloud) összeér. A mobileszközök által termelt, a közösségi megoldásokban megosztott, és a felhőben tárolt óriási volumenű adattömeg elemzése, majd az eredmények rendszerbe történő visszaáramoltatása teszi fel a koronát az együttműködésre. Részletek

(C)loud - felhőszolgáltatások

A felhőszolgáltatások, vagyis informatikai kapacitások (hardver, platform, szoftver) bérleti konstrukcióban történő igénybe vétele a három másik hajtóerő technológiai hátterét teremti meg.
  Részletek

Symposium 2014 Összefoglaló videó

Symposium 2014 mobilapplikáció


       ANDROID                            iOS

Támogató partnereink

Gyémánt fokozatú támogatónk

Cisco

Kiemelt technológiai támogatónk

HP

Arany fokozatú támogatóink

Alcatel

Avaya

Avnet

BlackBerry

IBM

Microsoft

Oracle

SAS

Kiemelt nemzetközi partner

SAP

Ezüst fokozatú támogatóink

Dell

EMC

McAffe

Toshiba

Szakmai együttműködő partnereink

Szakmai együttműködő partnerünk

IDC

Együttműködő partnereink

Együttműködő partnereink

MobileIron

servicenow

Média partnereink

Média partnereink

Figyelő

ITBusiness

napi gazdaság

Origo

Portfolio.hu